۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۸۷۲۳۶

کتابخانه تخصصی زبان اسپانیایی در حوزه علمیه قم راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر آموزش مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی زبان اسپانیایی در حوزه علمیه قم خبر داد و اظهار داشت: آرشیو صوتی زبان اسپانیایی نیز برای آموزش این زبان برای نخستین بار در حوزه علمیه راه اندازی شده است.
آرشيو


حجت‌الاسلام مجتهدزاده، مدیر آموزش مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی زبان اسپانیایی در حوزه علمیه قم خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر ده هزار جلد کتاب به زبان های عربی، فارسی، انگلیسی، پرتغالی و اسپانیایی در این کتابخانه وجود دارد و طلاب می‌توانند از این کتابخانه به صورت تخصصی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام مجتهدزاده، خاطر نشان کرد: این کتابخانه در موضوعات تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی، زبان شناسی، ‌مردم شناسی، سیاسی، اقتصادی و آموزشی است.

وی همچنین از ایجاد آرشیو صوتی زبان اسپانیایی در این مرکز خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 1500 فیلم، کارتن و مستند برای فعالیت آموزشی در این مرکز گردآوری شده است.

مدیر آموزش مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق تصریح کرد: برای گردآوری آرشیو صوتی این مرکز، 5 سال تلاش کردیم تا توانستیم این فیلم‌ها را از ده کشور تهیه کنیم.

وی ادامه داد: اخبار علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مستند از مهم‌ترین موضوعاتی است که در آرشیو صوتی وجود دارد و طلاب می‌توانند از این آرشیو استفاده کنند.

حجت‌الاسلام مجتهدازده گفت: همچنین سخنرانی کشیش‌ها به عنوان متن درسی از این آرشیو صوتی تهیه شده است و این آرشیو در ایران و خاورمیانه کم نظیر است و تاکنون هیچ مرکز آموزشی و علمی نتوانسته‌ است چنین آرشیوی را در این زمینه به صورت تخصصی گردآوری کند.

گفتنی است٬ علاقه مندان جهت کسب آگاهی بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی http://amuzeshspanish.blogspot.com مراجعه کنند./917/پ202/ف.

ارسال نظرات