۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۸۷۲۶۷
آیت الله حسینی بوشهری:

مقام معظم رهبری در سفر به قم رسالت و خط مشی حوزه های علمیه را ترسیم خواهند کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم را سفری پرخیر و برکت خواند و با اشاره به بیقراری مردم قم برای دیدار با ایشان گفت: دیدگاه ها و نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حوزه های علمیه بسیار سودمند و راهگشا است.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني بوشهري
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر قریب الوقوع مقام معظم رهبری به استان قم اظهار داشت: مردم قم برای سفر و دیدار با مقام عظمای ولایت لحظه شماری می کنند و در انتظار این سفر پر خیر و برکت هستند.

وی با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری برای کل کشور همواره منشا خیرات و برکات فراوان بوده است ابراز داشت: حضور رهبر فرزانه انقلاب در شهرها و استان های مختلف کشور، افزون بر تحولی که در عرصه های عمرانی و آبادانی شهرها ایجاد می کند، باعث ایجاد چتر معنوی در این مناطق نیز می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مقام معظم رهبری در هر محیط و منطقه ای که قدم می نهند، فضای معنوی و روحانی آن منطقه و دیار دگرگون و متحول می شود.

وی تصریح کرد: حضور مراجع تقلید و علما در مناطق مختلف باعث شور و شعف معنوی می شود و در سفرهای مقام عظمای ولایت این مساله در حد اعلای آن تحقق می یابد.

آیت الله حسینی بوشهری، دیدگاه ها و نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حوزه های علمیه را بسیار سودمند و راهگشا توصیف کرد و ابراز داشت: ما تاکنون شاهد دیدگاه ها و بیانات و نقطه نظرات حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص حوزه های علمیه بوده ایم.

وی تصریح کرد: در سفرهای قبلی مقام عظمای ولایت به استان قم، معظم له افق های جدیدی پیش روی حوزویان گشودند و با بیانات و راهبری های خود نقشه راه حوزویان را پیش روی آنها قرار داده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما تصور می کنیم سفر قریب الوقوع رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به قم، مکمل دیدگاه ها و نطقه نظرات قبلی ایشان در خصوص مسائل حوزه های علمیه و روحانیت است.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: در بیانات و رهنمودهای سفرهای قبلی مقام معظم رهبری به استان قم و دیدار ایشان با علما، طلاب و فضلا، بیشر بخش های درون حوزوی و مسائل ساختاری، ترمیم و بالندگی و امثال این موضوعات مورد عنایت و توجه بود.

امام جمعه قم بیان داشت: تصور ما این است که حضرت آیت الله خامنه ای در این سفر پرخیر و برکت بخواهند از افق بالاتری مسائل حوزه های علمیه را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند و رسالت حوزه را نسبت به جهان و نیازهای روز ارزیابی و بررسی و خط و مشی آینده حوزه و حوزویان را بر این اساس ترسیم کنند.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: اگر چنین اتفاقی بیفتد، حوزه های علمیه خیز و شتاب بیشتری در رابطه با برنامه های پژوهشی، آموزشی و فعالیت های تبلیغی خود خواهد داشت و ما امیدواریم معظم له مسؤولیت و رسالت و تکالیف سنگینی را برای حوزه های علمیه ترسیم کنند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات