۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۸۷۳۰۲
آیت الله طبرسی:

پاسخ به مسائل جدید فقهی وظیفه حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این‌که امروز مسائل مستحدثه بسیاری در جامعه اسلامی روی هم انباشته شده‌ است که نیازمند بررسی و پاسخگویی است، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه امروز وظیفه سنگینی در پاسخگویی به این مسائل دارند.
آيت الله نورالله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه درمازندران، امروز در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری نخستین کنگره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی که درساری برگزار شد، بزرگداشت علما را تکریم و تجلیل از مقام فقه و فقاهت دانست و گفت: امروز خدمت به مقام علم، عالم و فقاهت بسیار دارای اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که همان‌‌گونه که خورشید نسبت به ستارگان برتری دارد، فقیه نیز نسبت به یک عابد از برتری برخوردار است، افزود: امروز حفظ مقام فقه و فقاهت برهمگان واجب است و برگزاری کنگره های بزرگداشت علما و فقها عبادت و مورد رضایت امام زمان‌(عج) خواهد بود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این‌که در حکومت اسلامی خیلی جای خالی وجود دارد که باید با فقه آنجا را پر کرد، بیان داشت: امروز باید مسائل فقهی نیز در کنگره ها مورد توجه قرار گیرد و نباید تنها به برگزاری یک کنگره و یا همایش خلاصه شود.

نماینده مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امروز مسائل مستحدثه بسیاری در جامعه اسلامی روی هم انباشته شده است که نیازمند بررسی و پاسخگویی است، تصریح کرد: حوزه های علمیه امروز وظیفه سنگینی در پاسخگویی به این مسائل دارند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین‌که فقه و فقاهت باید گسترش بیشتری پیدا کند، ادامه داد: این گسترس باید هم در فقه اکبر و هم اصغر باشد و این توفیقات جبری برای علما و فقها است که گوشه هایی از حقایق فقهی و نیازمندی های فقهی را مورد بررسی قرار دهند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که کنگره های بزرگداشت علما و فقها باید به بحث های تازه تری بپردازد، ادامه داد: امروز جای بررسی مباحث فقهی در کنگره های ما خالی است که باید برای آن فکری شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: فقه باید در مسائل جدید جامعه حضور فعالی داشته باشد و بتواند در شبهات گسترده ایجاد شده در مسائل اعتقادی از سوی دشمن پاسخگوی نسل جوان جامعه باشد.

وی با اشاره به این که امروز نیازمند آن هستیم که فقه و فلسفه فقه بیشتر بپردازیم، ادامه داد: با توجه به این‌که شبهات بسیاری در داخل و خارج پیرامون مسائل مختلف درحال گسترش است وظیفه امروز روحانیت در پاسخگویی به این شبهات بسیار سنگین و حیاتی است.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که آیت الله صالحی مازندرانی صاحب تألیفات بسیاری بودند، احیای و تجدید چاپ این آثار علمی ارزشمند را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این عالم ربانی در طول عمر کوتاه خود در فقه و اصول شاگردان بسیاری را تربیت کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این‌که امروز بسیاری از طلاب و روحانیان غبطه سیره و روش علمی را می‌خورند، خاطرنشان کرد: آیت الله صالحی مازندرانی شخصیتی متین، نجیب، فقیه و زاهد بود که باید بیشتر برای جامعه امروز معرفی شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این‌که آیت الله صالحی مازندرانی مباحث علمی را درحوزه به صورت جدی دنبال می‌کردند، یادآور شد: کنگره این عالم ربانی باید با شکوه و محتوای علمی بسیار بالا برگزار شود.

گفتنی است، نخستین کنگره ملی شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی بیستم آبان‌ امسال با حضور شخصیت حوزوی و سیاسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار خواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات