۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۸۷۳۵۲
علما و روحانیان اهل سنت استان گلستان:

رهبر معظم انقلاب منادی وحدت در دنیای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ جمع کثیری از ائمه جمعه و مدیران حوزه‌های اهل سنت استان گلستان با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای از فتوای مدبرانه رهبر معظم انقلاب مبنی برحرام بودن توهین به باورهای اهل سنت قدردانی کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، جمع کثیری از ائمه جمعه و مدیران حوزه های اهل سنت استان گلستان با صدور بیانیه های جداگانه از فتوای مدبرانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن توهین به باورهای اهل سنت قدردانی کردند.
 
آخوند یارمحمد نظری، مدیر بزرگ ترین حوزه علمیه اهل سنت گلستان با صدور پیامی با ابراز خرسندی از صدور فتوای مدبرانه مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان منادی وحدت جوامع اسلامی نام برد.

وی در پیام خود تأکید کرد: امروزه دشمنان اسلام در پی ناکامی های خود سعی دارند تا فرقه های اسلامی به ویژه شیعه و سنی را با جنگ مذهبی از ماهیت واقعی اسلام دور سازند.

اسلام دین صلح و وحدت است و تمام انسان ها را به چنگ زدن به ریسمان الهی دعوت می کند و مومنان را از تفرقه و اختلاف باز می دارد و این بیانگر آن است که فتوای مقام معظم رهبری برگرفته از تعالیم دین مبین اسلام و منطبق با تفکر و عملکرد ایشان است.

آخوند نظری در این پیام با بیان این که در سال های اخیر و در کشورهای مدعی حقوق بشر اعمال زشتی بر علیه اسلام و مقدسات مسلمانان صورت گرفته، آورده است: چاپ کاریکاتورهای موهن از پیامبر گرامی اسلام(ص)، هتک حرمت به کتاب آسمانی قرآن و به تازگی توهین و افترا به ام‏المومنین عایشه (رض) نمونه هائی از آن است.

آخوند محمد عابدی کر، امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرترکمن نیز با اعلام حمایت از فتوای مهم و دشمن شکن مقام معظم رهبری با صدور پیامی این اقدام شایسته را برگرفته از اصول اولیه و اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی در پیام خود آورده است: موضع‏گیری حکیمانه رهبر انقلاب به عنوان پرچمدار کشورهای اسلامی جهان بیانگر آن است که شیعه و سنی هر نوع توطئه دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان مذاهب اسلامی را خنثی می‏کنند.

آخوند عبدالحی میرزاعلی، امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا نیز در پیامی، اقدام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را نشانه عمق دیدگاه معظم له برای تشکیل امت واحده اسلامی و تقریب بین مذاهب خواند.

این پیام می افزاید: وحدت بین مذاهب اسلامی و پیروان آنها همواره مورد تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و یک نیاز حیاتی برای دنیای اسلام است.
آخوند میرزاعلی با بیان اینکه وحدت میان امت اسلامی، حذف استکبار را به همراه دارد، تاکید کرد: فتوای معظم له بیانگر علاقه و اشتیاق فراوان ایشان به مساله وحدت بین مسلمانان است.

آخوند عبدالباسط نوریزاد، امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبد کاووس نیز با صدور پیامی اعلام کرد: کشورهای اسلامی به لحاظ موقعیت جغرافیائی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند و این قابلیت به کشورهای اسلامی امکان آنرا داده است که بتوانند در نظام های جهانی تاثیرات بسیار داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرده است: برای فعال کردن این قابلیت ها اتحاد اسلامی یک ضرورت می باشد و مقام معظم رهبری همواره به هوشیاری کشورهای اسلامی در مقابل اقدامات دشمن برای تفرقه میان امت اسلامی تاکید دارند.

آخوند نوریزاد در پیام خود تصریح کرده است: فتوای آیت الله خامنه ای در خصوص حرام بودن بدگویی و اسائه ادب به عایشه همسر پیامبر(ص) و شخصیت های اسلامی مورد احترام اهل سنت را موجب تقویت وحدت بین مسلمین و نابودی توطئه‌ها و فتنه‌هایی اعلام کرد که دشمنان اسلام در آرزوی دست یابی به آن بودند.

همچنین آخوند رجب محمد حنفی، امام جمعه اهل سنت سیمین شهر، آخوند ابوبکر خوجم لی امام جمعه اهل سنت نگین شهر، مولوی گرگیج، آخوند طه فروزش، آخوند محی الدین احمدی و آخوند دوست محمد میرحسین زاده، مدیر حوزه علمیه اهل سنت گلیداغ نیز با صدور اطلاعیه های جداگانه ای فتوای مقام معظم رهبری را دژی استوار در برابر توطئه های دشمنان اسلام خواندند.

در ادامه آمده است: آنان با تقدیر از موضع گیری حکیمانه مقام معظم رهبری در بیانیه ‌های خود تصریح داشتند: فتوای ایشان از حکمت، علم و ایمان عالی ایشان به عنوان رهبر امت اسلامی حکایت دارد و درایت ایشان اجازه کوچکترین فتنه گری را از دشمنان سلب می کند‏./950/پ202/س
ارسال نظرات