۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۸۷۳۶۸
امام جمعه اردبیل:

تبیین اسرار حج برای زائران خانه خدا ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: حجاج ایرانی باید در کنار فراگیری احکام حج، تلاش مضاعفی برای پی بردن به اسرار حج داشته باشند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عصر روز گذشته در همایش زایران خانه خدا که در مسجد داشکسن اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: شناخت و عمل به سه موضوع احکام، اسرار و آداب حج برای حجاج ایرانی ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر اینکه حاجی ماندن به اندازه حاجی شدن اهمیت دارد، خاطر‌نشان کرد: حجاج ایرانی باید ضمن فراگیری احکام حج، تلاش مضاعفی برای پی بردن به اسرار حج داشته باشند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: حجاج باید سعی کنند پاسخ چراهای خود از چگونگی پوشش و بستن احرام را فرا گرفته و برای باقیمانده عمر خود برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود حاجیان ایرانی را سفیران ام القرای کشورهای مسلمان دانست و اظهار داشت: حج از ابتدا تا انتها امتحان امامت و آزمون پایبندی مسلمانان به امامت و ولایت است.

وی سفر حج را دارای دو بعد تربیتی و اجتماعی دانست تصریح کرد: خداوند حجت را برای حاجیانی که رهسپار زیارت خانه خدا می‌شوند، تمام کرده است، این سفر فرصتی برای پالایش ذهن و روان از تمام پلیدی‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تشریح آثار اجتماعی و سیاسی حج گفت: مناسک حج روحی دوباره در کالبد جهان اسلام می دمد، کشورهای جهان اسلام باید نهایت استفاده را از این فرصت برای تحکیم وحدت و اخوت داشته باشند./935/پ202/س

ارسال نظرات