۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۸۷۳۸۱

سیزدهمین جشنواره کتاب سلام برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر برگزاری جشنواره «کتاب سلام » گفت: سیزدهمین جشنواره «کتاب سلام» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود.
كتاب، كتابخواني


حجت الاسالام عبدالله حسن زاده، مدیر برگزاری جشنواره «کتاب سلام» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: سیزدهمین جشنواره «کتاب سلام» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: جشنواره کتاب سلام به‌ طور سالانه از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود و در آن کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان منتشر شده در سال قبل، بررسی می‌شود.

حجت الاسلام حسن زاده اظهار داشت: در هر دوره آثاری همچون شعر، داستان، آثار آیینی، قطعه های ادبی، طنز و تصویرگری که مربوط به کودکان و نوجوانان است فراخوان و از بین آنها بهترین ها انتخاب می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در این جشنواره علاوه بر تقدیر از پیشکسوتان ادبیات کودک، از نویسندگان، شاعران و اهل قلم ادبیات کودک و نوجوان هم تقدیر و جوایزی اهدا می شود.

سردبیر نشریات سلام بچه ها، پوپک و سنجاقک یادآور شد: از آنجایی که دفتر تبیلغات اسلامی سه مجله در رده سنی خردسال و کودک و نوجوان به نامهای سنجاقک ،پوپک و سلام بچه ها دارد در طول این سالها تلاش کرده تا سمت و سویی به مسأله ادبیات کودک در سطح دهد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر دو مرکز هستند که برای کتابهای کودک و نوجوان جشنواره برگزار می کنند، یکی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان که در هر دو سال یکبار این جشنواره را برگزار می کند و دیگری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است.

حجت الاسلام حسن زاده بیان داشت: بنابر این در حال حاضر دفتر تبلیغات اسلامی تنها نهاد مستقل و غیر دولتی است که در زمینه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می کند.

وی تأکید کرد: دفتر تبلیغات اسلامی نه تنها به صورت مستقل در این عرصه فعالیت می کند و نظر نویسند گان، شاعران، اهل قلم ادبیات کودکان و نو جوانان را جلب کرده است و به همین دلیل قم به عنوان مرکز دوم ادبیات کودک و نوجوان در سطح کشور شناخته شده است.

مدیر برگزاری جشنواره«کتاب سلام » تصریح کرد: برخی ناشران طبق روال سال‌های گذشته از هم‌اکنون کتاب‌هایی را برای شرکت در جشنواره ارسال کرده‌اند، اما طی فراخوان اصلی هم ناشران و هم نویسندگان می‌توانند کتاب‌های خود را به جشنواره بفرستند.

وی با اشاره به این نکته که استقبال ناشران از این جشنواره بسیار خوب بوده است بیان داشت: روال برگزاری جشنواره به این صورت است که ناشران کتاب های منتشر شده در زمینه ادبیات کودک و نوجوان در سال 1388 را به جشنواره معرفی می کنند.

حجت الاسلام حسن زاده تأکید کرد: امید است این جشنواره در اوایل آذرماه سال جاری و قبل از فرا رسیدن دهه محرم برگزارشود.

وی با دعوت از طلاب و فضلای حوزه های علمیه که در عرصه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت دارند تصریح کرد:. سال ها طول کشیده تا حوزه توانسته است، جای پایی در عرصه ادبیات کودک و نوجوان برای خود باز کند و لازم است این فرصت مغتنم شمرده شود./919/ ت 302/ع

ارسال نظرات