۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۸۷۴۲۲
امام جمعه خوی:

استکبار از گسترش تمدن قرآنی و اسلامی هراس دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: رشد و توسعه روز افزون فرهنگ قرآن در جوامع بشری، سردمداران استکبار جهانی را به وحشت انداخته است.
شهر مجازي قرآن كريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه شهرستان خوی، روز گذشته در مراسم افتتاح مدارس قرآنی شهرستان خوی که با حضور جمعی از مسؤولان، مدیران، معلمان آموزش و پرورش و دانش آموزان برگزار شد، اظهار داشت: رسول خدا‌(ص) می فرماید‌«بهترین شما کسی است که قرآن را فرابگیرد و به دیگران یاد بدهد.»

وی با قدردانی از ابتکار وزیر آموزش و پرورش در راه‌اندازی مدارس قرآنی در سطح کشور بیان داشت: جای این گونه برنامه‌ها در مراکز علمی به‌ویژه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش کاملاً احساس می‌شد.

حجت الاسلام شکوری در ادامه خاطر نشان کرد: برای اجرایی شدن این طرح لازم است فرهنگ سازی جدی از طریق رسانه های گروهی به‌ویژه صدا و سیما انجام شود؛ چون امروز بشریت از تمدن، پیشرفت، علم و صنعت هرچه دارد مدیون معارف قرآن و وحی است.

وی با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار پیروی از فرامین الهی، سنّت رسول خدا(ص) و سیره اهل بیت ‌ع) را دارد، تأکید کرد: رشد و توسعه روز افزون فرهنگ قرآن در جوامع بشری سردمداران استکبار جهانی را به وحشت انداخته، پس لازم است بیش از گذشته اسلام ناب محمدی‌(ص) و معارف قرآنی بدون پیرایه در ابعاد مختلف برای جهانیان تبلیغ و فرهنگ‌سازی شود.

امام جمعه خوی خطاب به مدیران آموزش و پرورش، معلمان و مربیان معارف دینی اظهار داشت: موفقیت مدارس قرآنی در گرو تلاش‌ها، ایثارگری ها و دلسوزی های شما عزیزان است که با تلاش مضاعف، دِین خود را به قرآن ادا کنید و در یاددادن قرآن و معارف دینی به نوجوانان و جوانان کشورمان که امانت های الهی در اختیار شما هستند نهایت کوشش را انجام دهید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر برنامه جدید و تازه به یقین با مشکلات و کاستی‌هایی روبه‌رو می‌شود که ضروری است با همت بلند و کار مضاعف این مشکلات از سر راه فراگیری قرآن برداشته شود و این اقدام مبارک با جدیت ادامه یابد.

گفتنی است، در این آیین، شصت مدرسه قرآنی که در نقاط مختلف شهرستان خوی دائر شده به صورت همزمان افتتاح شد و در این مدارس یازده هزار و هشتصد دانش آموز پذیرفته شده اند./938/پ202/س
ارسال نظرات