۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۸۷۴۳۰
مسؤول دارالقرآن الکریم آذربایجان غربی:

رفع مهجوریت قرآن زندگی جوامع بشری را دگرگون می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن الکریم آذربایجان غربی با اشاره به این که توسعه فرهنگ قرآنی جامعه را از گزند آسیب‌‌های اجتماعی در امان نگه می‌دارد، گفت: آگاهی، بصیرت دینی و معنوی باید هدف اصلی اجرای برنامه‌های قرآنی باشد.
رفع مهجوریت قرآن زندگی جوامع بشری را دگرگون می‌کند
بهروز علیزاده، مسؤول دارالقرآن الکریم آذربایجان غربی، در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: برای کاستن از مهجوریت قرآن باید نسبت به نشر، ترویج، تفسیر و اشاعه فرهنگ قرآن کریم در جامعه اقدامات جدی انجام شود که برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن کریم و ایجاد انگیزه در بین جوانان برای حضور در این کلاس‌ها یکی از راهکارهای اساسی برای تحقق این هدف است.

وی با اشاره به شرکت چهارصد نفر در آذربایجان غربی در دوره‌‌های تفسیر قرآن کریم طی نیمه نخست امسال اظهار داشت: این تعداد از قرآن ‌آموزان در هشت دوره تفسیر قرآن کریم با نام«‌بینات» در هشت شهر استان شرکت کرده و از نکات کلیدی و کاربردی سوره مبارکه «شورا» استفاده کرده و آموزه‌‌ها و معارف لازم در این سوره را به منظور به‌‌کارگیری آن در زندگی فردی و اجتماعی فرا گرفتند.
 
علیزاده با بیان این‌که توجه به توسعه فرهنگ قرآنی جامعه را از گزند آسیب‌‌های اجتماعی در امان نگه می‌دارد، افزود: باید در راستای ترویج و توجه به آموزه‌‌های قرآنی در بین افراد جامعه تلاش بیشتری شود.

این مقام مسؤول در ادامه به نقش خانواده‌ها در گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره و تصریح کرد: آگاهی، بصیرت دینی و معنوی هدف اصلی اجرای برنامه‌های قرآنی است که خانواده‌ها می توانند با ورود به این مقوله گام‌ مهمی در نهادینه کردن فرهنگ دینی و قرآنی بردارند.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت قرآن کریم در زندگی گفت: قرآن به عنوان بزرگ‌ترین اعجاز الهی و در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است که انسان را به زندگی‌کردن با معیارها و ارزش‎ های انسانی و اسلامی دعوت می‎کند و هدایتگر جوامع بشری در همه دوران‌ها است./936/پ202/س

ارسال نظرات