۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۸۷۴۷۳
معاون پارلمانی رییس جمهور:

امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: جنگ نرم در همه دوران‌های تاریخی در جوامع مختلف خود را نشان می‌دهد و در هر عصری در قالب‌های گوناگونی همچون جنگ روانی‌، عملیات روانی، انقلاب نرم، انقلاب مخملی و جنگ رسانه‌ای بوده است.
حجت الاسلام مير تاج الديني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور، در نشست خبری همایش ملی جنگ نرم که در روز دو شنبه، ‌19 مهر ماه در دفتر نهاد رهبری در تهران برگزار شد به سخنرانی پرداخت و گفت: طبق گفته رهبر معظم انقلاب اولویت اصلی کشور امروز مقابله با جنگ نرم است و به دنبال هشدار ایشان و همکاری همه متولیان فرهنگی کشور و سیاسیون جامعه و نیز با همکاری نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برای مقابله با جنگ نرم، نهاد جنگ نرم را با همکاری بخش های مختلف دولت تشکیل دادیم.

وی با اشاره به ریشه تاریخی این مسأله گفت: جنگ نرم در همه دوران های تاریخی در جوامع مختلف خود را نشان می دهد و در هر عصری با عنوان های مختلف از جمله جنگ روانی، عملیات روانی، انقلاب نرم، انقلاب مخملی، جنگ رسانه ای بوده است.

حجت الاسلام تاج الدینی افزود: امروزه با شکل مدرن در جوامع مختلف جنگ نرم خود را نشان می دهد و بیش از سه تا چهار دهه در میان سیاستمداران شکل گرفت اما نگاه کلان و استراتژیک در کشور می تواند جنگ نرم را شناسایی و رصد کند و موضوعات مختلف آن را آشکار نماید و البته نگاه خرد مقطعی و فصلی ما را از حرکت کلان باز می دارد.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار رهبر معظم انقلاب در گذشته وبحث در باره تهاجم فرهنگی و ناتو فرهنگی ما را به بیداری در مقابل فرا خوانده است که بر این اساس همه دلسوزان باید نقشی را تعریف کنند دانشگاه ها، حوزه ها، مسؤولان سیاسی و فرهنگی باید ستاد جنگ نرم در دانشگاه ها شکل گرفته و افراد وارد میدان شوند از جمله این سازمان ها وزارت فرهنگ، معاونت امور مجلس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر دستگاه ها است تا دبیر خانه دائمی مستقر شده و ادامه یابد.

وی خاطر نشان کرد: امسال دو پیش همایش در پیش رو داریم با موضوعات جنگ نرم و دانشگاه ، جنگ نرم و خانواده، جنگ نرم و رسانه جنگ نرم و جوانان که به بعد از همایش اصلی موکول شده است و همایش ها در سطح استان ادامه پیدا می کند سه استان کار خود را انجام دادند تا پایان امسال مشهد، اصفهان، تبریز، زنجان کار را ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام تاج الدینی در مورد مقالات ارسالی گفت: شعبه دبیر خانه دائمی در این 4 استان شکل گرفته است و برای همایش اصلی 300 مقاله ارسال شده است که 150 مقاله از مقالات ارسالی آماده چاپ شده است و 10 مقاله برای ارائه در روز همایش خواهد بود و 150 مقاله در 4 جلد کتاب چاپ خواهد شد و درمجله دبیر خانه چاپ خواهد شد.

وی در مورد تاریخ همایش بیان کرد: اصل همایش در سوم و چهارم آبان در دانشگاه تهران تالار علامه امینی با حضور مسئولان جامعه و اساتید روحانیت دانشگاهیان برگزار می شود که در حال حاضر برای شرکت در این همایش 2 روزه 600 نفر اعلام آمادگی کرده اند که به انها گواهی نامه 50 ساعته داده خواهد شد.

معاون حقوق پارلمانی رییس جمهور مورد تعداد رسانه های ضد انقلاب و اسلام افزود: رسانه های مختلفی در حال فعالیت ضد اسلام و جنگ نرم هستند که یکی از موضوعات مورد توجه دبیر خانه شناسایی این رسانه است و تا کنون 70 موسسه که بر علیه نظام فعالیت دارند، در فضای مجازی شناسایی شده است و نیزشبکه های مختلف ماهواره ای که به موضوعات مختلفی از جمله اختلاف شیعه و سنی ، حرکتهای لائیک از ملت های گوناگون استفاده می کنند که در این راستا دو پایگاه مجازی در حوزه جنگ نرم و باشگاه مجازی افسران جنگ نرم ایجاد شده است و کسانی که در حوزه جنگ نرم مقاله ارائه نمایند و برگذیده شوند در فضای مجازی نیز معرفی خواهند شد.

وی در مورد مشارکت مردم گفت : در گذشته در مواقع خطر نیروهای مردمی به صورت بسیجی عمل می کردند و به جنگ می پرداختند در جنگ نرم نیز این چنین افرادی باید حضور داشته باشند.

وی در مورد نهادینه کردن جنگ نرم خاطر نشان کرد :جنگ نرم فراگیر است و همه مجموعه ها باید وارد عرصه فعالیت شوند یکی از این مجموعه ها آموزش و پرورش است آغاز طرح از دانشگاه ها است اما باید از طریق مدارس ادامه پیدا کند که در این زمینه خانم حشمتیان قائم مقام آموزش و پرورش نهادی را مطرح کرده است.

حجت الاسلام تاج الدینی گفت: در جنگ نرم ارتقای کیفیت مهم است ما تلاش می کنیم به کار های ویترینی بسنده نکنیم هر چند کارهای ویترینی نیز باعث می شود کسانی که فراموش کردند به خاطر بیاورند.

وی در پایان در مورد جلوگیری از اختلافات داخلی خاطر‌نشان کرد: حوزه جنگ نرم با حوزه سیاسی با ید تفکیک شود جنگ نرم در مصاف با دشمنان انقلاب و استکبار جهانی است و اختلاف افکنی یکی از ابزار جنگ نرم است ما نباید مسائل داخلی را گونه‌ای پیش ببریم که زمینه جنگ نرم برای دشمنان فراهم شود./956/پ201/س
ارسال نظرات