۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۸۷۴۹۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

مفاهیم قرآنی بهترین الگوی تربیتی برای خانواده‌ها است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: قرآن به عنوان کامل ترین کتاب الهی، بهترین آموزه ها و الگو برای تربیت نسل آینده است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در مراسم فرهنگی بصیرت با محوریت قرآن که در مهدکودک گل‌های بهشت در رشت برگزار شد، از قرآن به عنوان کامل ترین کلام الهی نام برد و گفت: باید مفاهیم قرآنی به متن زندگی اجتماعی سوق داده شود.

وی مفاهیم قرآنی را راه حل همه مشکلات بشر امروز دانست و با بیان این که متأسفانه دنیای امروز نسبت به کلام الهی بی توجه هستند، افزود: کلام الهی نسخه شفا بخش بشر خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر این که محور تربیت فرزندانمان باید مفاهیم الهی باشد، ادامه داد: نباید قرآن را تنها به عنوان کتابی بر روی طاقچه ها قرار دهیم؛ بلکه باید مفاهیم آن را در زندگی به ویژه در تربیت فرزندان خود به کار بندیم.

حجت الاسلام یاری در ادامه سخنان خود هتک حرمت به ساحت مقدس کلام الهی را توهین به همه مقدسات دانست و خاطرنشان کرد: عده ای که با کمال وقاحت دست به این اقدام ضد دینی زدند باید بدانند که این گونه اقدامات آنها به عنوان لکه ننگی در تاریخ بشریت برای آنها ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به این که توهین به مقدسات هر دینی کار بسیار زشت و ناپسندی است، اضافه کرد: همه ادیان در جای خود قابل احترام هستند و نباید به مقدسات آنها توهین شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر مربیان، خود را مجهز به علوم قرآنی نکنند و سؤولات مربوط به تدریس خود را به خوبی نتوانند ارائه دهند، نمی توانند قرآن‌آموزی قوی تربیت کنند و الگوی قرآن مثبتی باشند.

حجت الاسلام یاری با اشاره به نبود الگوی قرآنی برای گروه سنی کودکان و نوجوانان افزود: مسؤولان باید نسبت به مسائل آموزشی قرآن در مقایسه با سایر آموزشی هنری و ورزشی توجه بیشتری داشته باشند تا از قرآن مهجوریت‌زدایی شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان با تأکید بر افزایش فرهنگ قرآن در جامعه و آموزش آن به ویژه در مهدهای قرآنی ادامه داد: مراکز قرآنی با اهداف فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های مختلف باید بیشتر سوق دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در پایان سخنان خود توجه بیشتر مسؤولان به گسترش امور قرآنی به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان در جامعه اسلامی را خواستار شد./950/پ202/س
ارسال نظرات