۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۸۷۵۲۵
رییس مؤسسه تخصصی فقه و اصول اهل البیت:

تمام مراجع خود را تابع نظام اسلامی و ولی فقیه می‌دانند

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه تخصصی فقه و اصول اهل البیت(ع) قم با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم، خواستار اهتمام جدی دست اندرکاران و مسؤولان حوزه های علمیه در راستای اجرای منویات و مطالبات مقام معظم رهبری شد.
ديدار دانشجويان با مقام معظم رهبري ديدار دانشجويان با مقام معظم رهبري
حجت‌الاسلام علی الماسی رییس مؤسسه تخصصی فقه و اصول اهل البیت(ع) قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سفر مقام معظم رهبری به استان قم را سفری پربرکت برای شهر مقدس قم، حوزه های علمیه و نقطه عطفی در تحولات حوزه های علمیه ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه سفر رهبر فرزانه انقلاب به شهر مقدس قم نقطه عطفی در تحولات نظام مالی و آموزشی حوزه های علمیه خواهد بود ابراز داشت: مساله هدفمند کردن یارانه ها کشور را در آستانه تحولی جدی از نظر مالی قرار داده است و همه اقشار خود را با این تحول وفق خواهند داد.

حجت الاسلام الماسی ابراز داشت: با تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم روحیه علم طلبی و درس خواندن در بین طلاب، به ویژه طلاب جوان تزریق خواهد شد و طلاب برای ادامه تحصیل خود روحیه ای جدید خواهند یافت.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه تصریح کرد: دست اندرکاران و مسؤولان حوزه های علمیه باید در اجرای منویات و مطالبات مقام معظم رهبری به ویژه در امور آموزشی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام الماسی بیان داشت: نظام آموزشی حوزه های علمیه محاسن خوبی دارد، اما در برخی قسمت ها با زمان تطابق لازم را ندارد و در بخش هایی نیز روش ها نیازمند بازنگری و تجدید نظر است و مسؤولان باید به این نکات توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخصصی کردن علوم در حوزه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: اعضای شورای عالی حوزه و شورای مدیریت باید این سفر را مبدأ خیر قرار دهند تا بتوانند روش های نوین آموزشی را در حوزه اجرا کنند.

حجت الاسلام الماسی بیان داشت: مسؤولان شورای عالی حوزه و دست اندرکاران حوزه های علمیه باید در این راستا منویات مقام معظم رهبری را اجرایی و عملیاتی کنند، متاسفانه ما در مرحله عمل چیز خاصی را از مسؤولان ندیده ایم.

رییس مؤسسه اهل البیت(ع)، در خصوص فضای عمومی حوزه علمیه قم به منظور استقبال از مقام معظم رهبری گفت: عموم طلاب حوزه علمیه قم مشتاق و بیقرار دیدار رهبری هستند و برای زیارت حضرت آقا لحظه شماری می کنند و انشالله به بهترین شکل ممکن حوزویان از رهبر فرزانه انقلاب پذیرایی و استقبال خواهند کرد.

وی با بیان اینکه خواص و بزرگان حوزه نیز مشتاق و آماده استقبال از مقام معظم رهبری هستند ادامه داد: خواص و نخبگان حوزه های علمیه به دلیل جریان ساز بودن شان، صرف اشتیاق و اعلام آمادگی آنها جهت استقبال کافی نیست.

حجت الاسلام الماسی بیان داشت: خواص و نخبگان حوزه های علمیه باید تا زمان تشریف فرمایی مقام معظم رهبری، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را برای تحولات حوزه آماده و ارائه کنند چون به طور قطع و یقین مقام معظم رهبری دیدارهای جداگانه ای را با این عزیزان خواهند داشت.

وی در خصوص جوسازی ها و فرافکنی های رسانه ها و محافل ضد انقلاب و بیگانه در خصوص سفر رهبری به قم نیز گفت: همه بزرگان و مراجع، حتی کسانی که از جهت فتاوای فقهی با مقام معظم رهبری اختلاف فتوا دارند (که این مساله نیز امری طبیعی است)، خودشان را کاملا تابع نظام اسلامی و ولی فقیه می دانند.

حجت الاسلام الماسی تصریح کرد: حتی آن دسته از مراجع که از نظر اجتهادی به مطلقه بودن ولایت فقیه نرسیده اند، معتقدند که حفظ نظام از اوجب واجبات است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: دشمنان و بدخواهان نظام مقدس اسلامی می خواهند با به راه انداختن جو رسانه ای و روانی، نقشه های خود را عملیاتی کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند، اما باید بدانند که همه بزرگان و مراجع عظام تقلید دلبسته به نظام اسلامی هستند و با حضور به موقع و انقلابی مراجع و بزرگان تمامی نقشه های دشمنان نقش برآب خواهد شد. /924/ت302/ص
ارسال نظرات