۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۸۷۵۲۷
حجت الاسلام الویری:

سفر رهبر معظم انقلاب، فرصتی برای ارزیابی دقیق فعالیت حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) مهم ترین دستاورد سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم را امکان ارزیابی دقیق و همه جانبه فعالیت های حوزه های علمیه و بررسی نقاط قوت و ضعف عنوان کرد.
حجت‌الاسلام محسن الويري
حجت‌الاسلام محسن الویری عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم فرصت بسیار خوبی برای حوزه های علمیه به منظور برآورد توانمندی ها، آسیب شناسی نقاط ضعف، بررسی نقاط قوت و طراحی نقشه راه برای رسیدن به اهداف آینده است.

وی ابراز داشت: این سفر، فرصت بسیار مناسبی برای متولیان به منظور ارزیابی دقیق و همه جانبه خواهد بود و به عقیده من این مهم ترین دستاورد سفر رهبری به شهر مقدس قم برای حوزه های علمیه می تواند باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حوزه های علمیه گام های بسیار خوبی را برداشته است، اما اگر بخواهیم نگاهی به آینده داشته باشیم و با رویکردها و نیازهای جهانی خود را مقایسه کنیم، درخواهیم یافت که فاصله بسیاری تا رسیدن به نقطه مطلوب وجود دارد.

وی روح حاکم بر مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه را بازتعریف حوزه مطابق با نیازهای داخلی و جهانی و بایسته های ملی و فراملی، بازشناسی و بازتعریف هویتی دانست.

حجت الاسلام الویری گفت: من در مجموع و در یک نگاه واقع گرایانه و منصفانه و با درنظر گرفتن همه واقعیت های موجود، تحولات حوزه های علمیه را مناسب و رو به جلو ارزیابی می کنم و البته این مساله به معنای عدم وجود کاستی و مشکل نیست.

وی با بیان اینکه هیچ حرکتی به سوی آینده، بدون نگاه به گذشته نمی تواند صورت بگیرد ابراز داشت: اگر گذشته را درنظر بگیریم متوجه می شویم که امروز حوزه های علمیه قابلیت های بسیار زیادی را کسب کرده است و حوزه در حال حاضر از همه استعدادها برای حرکت شتابان و با نشاط برخوردار است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: البته در نگاه جزیی، کاستی هایی به ویژه در باب متون درسی در کار مشاهده می شود، اما در عرصه تغیرات کلی نمی توان از اقدامات، تلاش ها و فعالیت های شورای عالی و مرکز مدیریت چشم پوشی کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) در خصوص شیطنت سایت های مخالف و جوسازی های محافل ضد انقلاب در خصوص سفر رهبری به قم و تلاش آنها برای القای اختلاف بین نظام و مرجعیت و رهبری بیان داشت: جوسازی های دشمنان غیر قابل انتظار نیست و باید توجه داشت که این سخن پراکنی ها و جوسازی ها بیش از آن که ناظر به وضعیت کنونی باشد، ناظر به وضعیت آینده است.

وی با اشاره به ترفندهای رسانه های بیگانه در مسائل مختلف خاطرنشان کرد: این رسانه ها و بنگاه های خبرپراکنی گاهی فضایی را ایجاد می کنند که دوستان ما را نیز دچار انفعال می کند.

این استاد دانشگاه باقرالعلوم اظهار داشت: ما نباید در دام آنها بیفتیم و برای مقابله با نقشه های آنها نباید در میدانی حضور پیدا کنیم که قواعد بازی آن از سوی دشمنان ترسیم و تعیین شده است.

وی گفت: نگاه غیر واقع بینانه به تحولات حوزه های علمیه می تواند ما را به سمتی ببرد که بهره آن را رسانه های بیگانه ببرند و ما باید مراقب باشیم در دامی که رسانه ها و خبرگزاری های بیگانه پهن کرده اند نیفتیم. /924/ت302/ص
ارسال نظرات