۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۸۷۵۴۱

اثر آیت‌الله جوادی آملی برگزیده جشنواره کتاب سال رضوی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «فلسفه الهی از منظر امام رضا علیه السلام»،‌ نوشته حضرت آیت‌الله جوادی آملی به عنوان اثر برگزیده جشنواره کتاب سال رضوی انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت.
آيت الله عبدالله جوادي آملي
به گزارش خبرگزاری رسا،‌در سومین جشنواره کتاب سال رضوی که در حرم علی بن موسی الرضا علیه السلام در مشهد مقدس و با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی برگزار شد، کتاب «فلسفه الهی از منظر امام رضا علیه السلام»،‌ نوشته حضرت آیت‌الله جوادی آملی به عنوان اثر برگزیده این جشنواره انتخاب شد و مورد تجلیل قرار گرفت.
 
این اثر ارزشمند در چهار بوستان شامل سخنان امام رضا علیه السلام در فضیلت عقل و تشویق مردم به تعقل، استدلال از طریق مبانی عقلی در کلام حضرت رضا علیه السلام، توحید از منظر امام رضا علیه السلام و گفتاری از حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام درباره نبوت به بررسی فلسفه الهی از منظر امام رضا علیه السلام پرداخته است.

همچنین بوستان سوم این کتاب از شش فصل شامل دلایل وجود خداوند سبحان و هستی بخش آن، دلیلی بر یگانگی خداوند سبحان و شریک نداشتن او، دلایل یگانگی صفات خداوند با ذات او و عدم زیات صفات بر ذات، دلایل خارج بودن صفات فعل از ذات خداوند، استدلال بر قضا و قدر و اینکه هر چیزی در عالم هستی به واسطه قضای الهی پدید میآید و جبر و تفویض و بیان ضرورت حد میان جبر و تفویض تشکیل شده است.

بوستان چهارم کتاب فلسفه الهی از منظر امام رضا علیه السلام نیز از دو بخش ضرورت نبوت و مدعیان پیامبری که چگونه نبوت خویش را به دیگران ثابت میکنند تشکیل شده است.

این اثر ارزشمند توسط مرکز نشر اسراء وابسته به بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در تیراژ سه هزار نسخه منتشرشده است.
 
لازم به ذکر است جشنواره کتاب سال رضوی با حضور علما، فضلا، محققان، پژوهشگران و مسئولان حوزوی و کشوری به همت آستان قدس رضوی، دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام، سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی برگزار شد./917/د102/ص
ارسال نظرات