۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۸۷۵۵۸
آیت الله مهمان نواز:

مبانی دینی بر پایه معرفت و حکمت استوار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد به مناسبت آغاز همایش سراسری علمی، پژوهشی تئاتر رضوی اظهار داشت: جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) یکی از بارزترین جلوه های پیوند فرهنگ و هنر با دین و آموزه های دینی عنوان شده است.
 آيت الله مهمان نواز، امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرگزاری رسا از بجنورد، آیت الله مهمان نواز، امام جمعه بجنورد و عضو مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی به همایش علمی، پژوهشی تئاتر رضوی ضمن عرض تبریک و تهنیت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت خصوصا تبریک پیشاپیش به مناسبت میلاد پرنور ثامن الائمه حضرت امام رضا (علیه آلاف التحیه والثناء)، با عنوان اینکه آموزه های رضوی سرشار از اندیشه، تامل و شناخت است و جهل و بی خبری در آن جایگاهی ندارد، آورده اشت: انسان ها در جامعه اسلامی به شناخت خدا و شناخت هستی می پردازند و به ویژه در دین به ژرفنگری دست می زنند و مبانی دینی را بر پایه معرفت و شناخت استوار می سازند.

در ادامه این پیام با تأکید بر اهمیت هنر دینی تأکید شده است: به همین قیاس در عرصه هنر دینی خلق هر اثر می باید بر اساس شناخت عمیق از آموزه های دینی و دریایی بی کران از معارف بلند ائمه اطهار علیهم الاسلام انجام پذیرد و پژوهش می تواند به عنوان ابزاری مناسب در این مسیر به کار آید.

در بخش دیگری از این پیام، جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) یکی از بارزترین جلوه های پیوند فرهنگ و هنر با دین و آموزه های دینی عنوان شده است.

آیت الله مهمان نواز در این پیام همچنین به استقبال گسترده مردم خراسان شمالی از جشنواره سراسری تئاتر رضوی اشاره و در خصوص این همایش علمی، پژوهشی تئاتر رضوی افزوده است: این همایش نشان از توجه مردم دیندار و انقلابی استان به اهمیت تئاتر و تاثیر آن در جذب قلوب و ترویج ارزش های اسلامی دارد.

در ادامه تصریح شده است: در این میان آنچه اهمیت دارد این است که هنرمندان بخصوص هنرمندان عرصه هنر نمایش بااستفاده از یافته های پژوهشی و مطالعه و بررسی و غور در ابعاد مختلف سیره امام رضا(ع) و با توجه به شرایط و مقتضیات عصر حاضر از معرفی سطحی و خواسته های مادی و ظاهری آن امام همام در گذرند و عمق و مغز پیام و آموزه های سیره عملی ایشان را هنرمندانه در صحنه نمایش معرفی نمایند.

آیت الله مهمان نواز با استناد به یکی از سخنان سومند آن امام رئوف گفته است: "صدیق کل امرء عقله و عدوه جهله" دوست هر کسی عقل و خرد اوست و دشمن او جهل است.

وی در پایان این پیام توفیقات روز افزون همه دست اندرکاران همایش را در توسعه و ترویج فرهنگ رضوی از درگاه خداوند متعال مسألت داشته است./966/د102/س
ارسال نظرات