۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۸۷۶۳۲
امام جمعه موقت اهواز:

وضعیت حجابی باید در شأن جامعه اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با اشاره به نقش دولت های اسلامی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اظهار داشت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از مهم ترین وظایف دولت های اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص حجاب، اظهار داشت: در مکتب اسلام، مسأله رعایت حجاب افزون بر تکلیف فردی، به عنوان یکی از تکالیف اجتماعی نیز معرفی شده است.

امام جمعه موقت اهواز، با بیان این که رعایت حجاب موجب تأمین امنیت اجتماعی می شود، گفت: رعایت نکردن حجاب از سوی برخی بانوان به منزله پایمال کردن حق جامعه و به خطر انداختن امنیت خود است.

وی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را از وظایف مهم دولت های اسلامی دانست و ابراز داشت: دولت موظف است که مسئله حجاب را در جامعه ترویج دهد و برای تأمین حقوق شهروندی افراد جامعه در برابر بی حجابی های سازمان یافته از سوی غرب برخورد قاطعانه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه، اسلام را دین اجتماعی عنوان کرد و افزود: رعایت حجاب، راهکار حضور مسؤولانه و موثر زنان در جامعه است و دین اسلام با انزوای بانوان در جامعه شدیدا مخالفت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، با بیان این که بی حجابی، امنیت خانواده ها را تهدید می‌کند، گفت: بهترین راه مقابله خانواده ها با تهاجمات فرهنگی از جمله بی حجابی این است که با امربه معروف و نهی از منکر درست و اسلامی و آموزش تعالیم دینی به فرزندان خود، آنان در برابر این ابتذال فرهنگی مصون نگه دارند.

حجت الاسلام حسن زاده یادآور شد: رسانه ملی نقش بسزایی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دارد و می تواند به صورت تبلیغ غیر مستقیم از طریق پخش فیلم، برنامه های تلویزیونی، مستند سازی و نماهنگ در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف مؤثر باشد و این مسئله، وظیفه سنگین صداوسیما را چند برابر می کند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان سخنان خود تصریح کرد: صدا و سیما اقدامات خوبی در زمینه حجاب داشته است؛ اما هنوز مسؤولیت خود را به صورت کامل انجام نداده که امیدواریم هنرمندان و مسؤولان این نهاد پر مخاطب، با برنامه ریزی دقیق در این زمینه، فعالیت های مناسب تر و مطلوب تری داشته باشند./945/ت302/ص
ارسال نظرات