۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۷۶۵۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ایران و ایرانی زیر چتر کرامت رضوی قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ پیام وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به هشتمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) شب گذشته در اختتامیه دومین جشنواره پویانمایی سیره رضوی در گلستان قرائت شد.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، پیام وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به هشتمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) شب گذشته در اختتامیه دومین جشنواره پویانمایی سیره رضوی گلستان قرائت شد.

در این پیام آمده است: کاروان عشق اینک هشتمین چاووش را سر داد. کبوترهای عاشق پیشه دل های مومن را چه مشتاقانه سوی آن طلایی گنبد زیبا، ثریاسای بی همتای عرش آسای سلطان سریر ارتضا پر داد!

«جرس فریاد می دارد که بربندید محملها» به سوی والی عشق و کرامت، هشتمین نور امامت، عالم آل نبی، آری ! برای جشنواره فرهنگی هنری امام رضا علیه آلاف التحیه و الثناء گرد آمده ایم در جای جای این سرزمین ولائی، در سی استان، تا باور کنیم طرفه حدیثی است غم عشق ما! تا باور کنیم در آستان ملکوتی حضرتش حضور داریم، باور کنیم که این ملک، سراسر مملوک و دولت ارادت این مردمان، تماماً مسکوک آن غریب آل الله است.

جشنواره ای که در سی استان برگزار می گردد گویای آن است که سراسر ایران مشهدالرضاست و خدا گواست که ایران و ایرانی در تیول آن سلطان اولیاست.

امام عزیزمان فرمود: «همه نیروها و همه قدرت ها در هر جا هستند، محتاج به توجه خاص حضرت رضا (ع) هستند»، رهبر گرامیمان فرمود: «از خداوند خواستارم که ما را همواره در سایه ولایت و رهبری و محبت حضرت رضا (ع) قرار بدهد» و برای تعظیم این جشنواره عبارتی از رییس جمهور محبوبمان نقل می کنم: «عزیزان من در جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) شما امروز مسوولیت دارید تا امام به حق را به جامعه بشری معرفی کنید».

در ادامه این پیام آمده است: قافله ای که سالیست در راهست و بار سالارانش همه و همه هنرمندان و اندیشمندان و متاعشان حله های «تنیده ز دل، بافته ز جان» و بارشان، نوبرانه های بهار اندیشه، از مزارع و باغستانها و گلستان های ادب و هنر و فرهنگ! به مقصد نزدیک می شود.

این قافله، کالای خویش را به بیع و شراء معرفت گذاشته است نا بهترین ها را در «من یزید» ده روزه عشاق، در دهه کرامت و در سه سوق سبز سابقون السابقون، عرضه صاحبان کرامت و در انتها، تقدیم خاکپای مقدس چراغ هدایت، هشتمین والی شهر ولایت کند.

بانوی هفت گنبد خضرا، گل بهشت از روی دست توست اگر عشق می نوشت، تو آن شهیده ای که فدای رضا شدی آیینه خانه ای که ولایت نما شدی، بی بی زخم خورده ی غربت، دوا تویی معصومه کریمه، سرای سخا تویی

دو قم قامت ارادت، قد افرازد، در شیراز احمد بن موسی شاهچراغ، نغمه سعادت بپردازد و در مشهد، خویشتن را به سجده شکر اندازد و در خاکبوسی آستانش بر ملک بنازد!

غبار این کاروان بر سر سی و یک کشور در سه قاره جهان، باران رحمتی است که از آن، بذر عشق به آل علی سر می زند، جوانه می کند، نهال می شود تا انشاالله درختی سایه گستر گردد، بحول و قوه الهی!

اینک نیز می توان شمیم شکوفه های آن شجره ی طیبه را که ریشه در آسمانها دارد، استشمام نمود که وعده الهی این بود، و زود باشد که نسیم ظهورش گندمزار ایمان را به خوشه های صلح و ثبات و سلامت میهمان سازد.

وزیر ارشاد در ادامه پیام خود آورده است: از آیات عظام و علماء اعلام که این جشنواره به عنایت حمایت ایشان پر رونق است، سپاسگزارم و امید شدید دارم که نقش آفرینی بیشتر حضرتشان دریچه های پنهان حکمت رضوی را بر این مراسم بگشاید.

از متولیان اصلی این جشنواره با محوریت تبیین مکرمت های اخلاقی روی که همانا سینه سوختگان وادی فرهنگ و هنر و ادبند و صدا سخن عشق این مکتبند، به نهایت قدردانم و می دانم؛ هرچه بر قدرشان کنم تعظیم حق مطلب ادا نخواهد شد.

و نیز از گردانندگان هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) که می رود تا بزرگترین رخداد فرهنگی هنری این سرزمین شود، از صمیم دل، تشکر می نمایم و بر آن می افزایم سپاس ویژه خود را از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان های کشور!

هرکه شد محرم دل در حرم یار بماند و آنکه این کار ندانست در انکار بماند، جز دلم کو ز ازل تا به ابد عاشق توست جاودان کس نشنیدم که در این کار بماند، از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر یادگاری که در این گنبد دوار بماند.

توفیق! رفیق طریق عزت، شرف و اعتبار یکایک شما عزیزان شرکت کننده باد./950/پ202/س
ارسال نظرات