۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۸۷۶۵۴
عضو خبرگان رهبری:

حج نمایش وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان حج را نمایش وحدت امت اسلامی دانست و افزود: در حج شیعه و سنی با وحدت و یکپارچی در کنار هم به مناسک می پردازند.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار با مدیرحج و زیارت و مدیران کاروان های حج استان، گفت: این هفته و ایام برای جهان اسلام ایام ویژه ای است و همه توجه در جهان اسلام اعم شیعه و سنی و بزرگ و کوچک به سوی خانه خدا و زوار بیت الله جلب می شود.

وی با بیان این که بیت خدا نه فقط برای مسلمانان بلکه برای بشریت مهم است، افزود: مراسم عبودیت میلیون ها انسان در لباس واحد و یک شکل و جهت واحد در مقابل خدا در مقابل چشم همه جهانیان منعکس می شود.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: مشاهده عبودیت، خضوع و خشوع مسلمانان در مقابل خداوند بر روی هر مسلمانی اثرگذار بوده و سبب تقویت ایمان آنان می شود و ما مسمانان احساس شکوه و عظمت می کنیم وقتی می بینیم دنیا از این امتیاز بی بهره است.

امام جمعه گرگان با بیان این که رابطه‌ای بین ما و خانه خدا وجود دارد و آن رابطه، رابطه ای محکم است، به مدیران کاروان های حج توصیه کرد: وظیفه مدیر فقط جابجایی و تهیه غذا و مکان حجاج نیست بلکه ایجاد رابطه بین زائران و حجاج بیت الله الحرام با خانه خدا است.

وی با اشاره به این که خانه خدا مکان تطهیر دل است، افزود: دل مؤمنان مسلمان باید در بیت خدا پاک شده و از همه چیز کنده شود و مدیران حج باید نسبت به بیان ادعیه‌ها تلاش کنند و توجهات زائران را به سوی آن مقصد اصلی برسانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بحث وحدت و شیعه و سنی بین مسلمین، گفت: امروز ضرورت جهان اسلام حفظ وحدت، همبستگی و یکپارچگی است و ماباید بپذیریم که باهم اختلاف مذهبی داریم ولی طرفین باید یکدیگر را از صمیم قلب بپذیرند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به مباحث اعتقادی و علمی، افزود: اگر امت اسلامی و علمای اسلامی این سعه صدر را پیدا کنند که در یک مکانی در جهان اسلام بنشینند و مبانی خود را به صورت مستند مطرح کنند، عالمان دو طرف خواهند پذیرفت و مشکل و اختلافی وجود نخواهد داشت.

وی با بیان این که دست هایی از آستین شیطان درآمده و بین مسلمانان مسأله سازی و تفرقه اندازی می کنند، گفت: امروز وظیفه ما سنگین تر و مهم‌تر می شود که حواسمان را جمع کنیم و نگذاریم اختلاف بیندازند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به مسأله غدیر، آن را یک حقیقت تاریخی خواند و ادامه داد: هیچ مسلمانی نمی تواند غدیر را انکار کند و مسلمانان در روز غدیر خم در یک نقطه مودت با هم برابر هستند و نمایش وحدت اسلامی در آن رخ می دهد.

به گفته وی، حادثه غدیر می تواند مهم‌ترین عامل وحدت اسلامی بین مسلمین باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات