۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۸۷۷۳۳
استاد دانشگاه مجازی علوم حدیث:

باید نوع پوشش زنان در جامعه با الگوهای اسلامی منطبق باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه مجازی علوم حدیث، عدم معرفی الگوی درست و نوع پوشش را در کمرنگ شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ایران موثر دانست و گفت: نوع پوششی که در جامعه رواج دارد منطبق با الگوهای اسلامی نیست.
 حجاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، دکتر سید محمد حسینی نژاد، استاد دانشگاه مجازی علوم حدیث کشور، در همایش عفاف و حجاب که روز گذشته در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، حجاب را به معنای پرده نشینی و در انزوا قرار گرفتن زنان مغایر دانست و گفت: حفظ پوشش و وقار، درون مایه عفاف بوده و فعالیت موثر اجتماعی رفتار مطلوب اسلامی در برخورد با زنان است.

استاد دانشگاه مجازی علوم حدیث شهر ری، آرامش روانی، استحکام پیوند خانوادگی، استواری اجتماع، ارزش گذاری و احترام به حقوق زن را از فلسفه های رعایت حجاب در اسلام خواند و خاطرنشان کرد: در جامعه ای که حجاب رعایت شود، تحریک جنسی کمتر صورت گرفته و در محیط های کاری و خانوادگی آرامش ذهنی و روانی برای همه افراد جامعه به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به نقش حجاب در استحکام بنیان های خانوادگی، اظهار داشت: خانواده هسته تشکیل دهنده جامعه است و تحکیم بنیان خانواده به معنای سالم بوده جامعه است.

استاد دانشگاه مجازی علوم حدیث، عفاف را یک امر درونی و حجاب را یک امر بیرونی تعریف کرد و گفت: عفاف منع درونی و امری عقلی است برای محفوظ نگه داشتن از بیگانه و گناه و ثمره درخت عفاف، حجاب است.

حسینی نژاد در ادامه به نمونه هایی از رعایت نشدن حقوق زنان در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: در کشورهای غربی به زن به عنوان موجودی فرعی نگریسته می شود و در کشورهای عربی مدعی اسلام مداری، زنان حق رای و حضور در اجتماع ندارند.

استاد دانشگاه مجازی علوم حدیث در بخشی دیگر از سخنان خود، با بیان اینکه جامعه ای که زن متکفل نگهداری فرهنگ آن است به مردان بیمار دل اجازه آلوده کردن فرهنگ سالم آن جامعه داده نمی شود، گفت: رعایت عفاف جرائت تهاجم به حریم زنان را از افراد بیمار دل می گیرد.

وی درباره معرفی چهره ای مخدوش از اسلام در رعایت نکردن حقوق زنان، اظهار کرد: تهمت هایی که از سوی غرب در حوزه زنان به اسلام زده می شود، نتیجه مستقیم عملکرد وهابیت و طالبان در برخورد با زنان است.

حسینی نژاد یادآور شد: وهابیت با برخوردهای افراطی در حوزه های مربوط به زنان باعث می شود رفتار غلط کج اندیشان وهابی به همه دنیای اسلام نسبت داده شود.

استاد دانشگاه مجازی علوم حدیث، ازدواج را تدبیر اسلام برای ترویج و تقویت حجاب در جامعه معرفی کرد و گفت: اسلام خانواده محل برآوردن نیازهای جنسی و عاطفی قرار داده تا حضور زن در جامعه موثر و اثرگذار باشد.

حسینی نژاد، عدم معرفی الگوی درست و نوع پوشش را در کمرنگ شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ایران موثر دانست و گفت: نوع پوششی که در جامعه رواج دارد منطبق با الگوهای اسلامی نیست.

استاد دانشگاه مجازی علوم حدیث شهر ری در پایان با بیان این که مسلمانان کشورهای اروپایی و ترکیه ای در ارائه الگوهای مناسب و مد های اسلامی پیشقدم هستند، اظهار داشت: ارائه مدهای لباس اسلامی و طراحی به روز و منطبق با اصول اسلامی و در عین حال فاخر و زیبا که باعث جلب توجه نشود، باید اساس کار طراحان لباس های اسلامی شود./950/پ202/ص
ارسال نظرات