۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۸۷۷۳۸
امام جمعه رشت:

استقبال با شکوه از رییس جمهور نشان از مسیر درست نظام اسلامی در دفاع از حقیقت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به استقبال باشکوه مردم لبنان از دکتر احمدی نژاد، گفت: در دست داشتن پوستر مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) از سوی استقبال کنندگان لبنانی نشانه درستی مسیری است که ایران اسلامی در دفاع از حقیقت در پیش گرفته است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، در خطبه نخست نماز جمعه رشت، با گرامیداشت دهه کرامت، به دلایل تبعید امام رضا(ع) از مدینه به ایران اشاره و اظهار داشت: مامون برای استفاده از محبوبیت امام رضا(ع) در جهت افزایش محبوبیت مردمی خود، امام رضا(ع) را به ایران آورد.

امام جمعه رشت، سرکوب قیام های مردمی از سوی دستگاه عباسی را از دیگر اهداف تبعید امام رضا(ع) به ایران برشمرد و گفت: امام با روشنگری در مدینه، طول سفر و حضور در ایران هدف ظالمانه مامون را برای مردم تببین کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، حضور امام رضا(ع) را باعث افزایش محبوبیت اهل بیت(ع) در میان مردم ایران خواند و خاطرنشان کرد: حضور امام رضا(ع) در مدینه ممکن بود به شهادت ایشان منجر شود.

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به تأثیر حضور امام رضا(ع) در ایران در حرکت توده مردم علیه حکومت عباسی، گفت: ولایت مداری مردم ایران از برکت وجود امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر رابطه دوستی باخدا و محبوبیت عمومی، اظهار داشت: علاقه مردم دنیا به امام خمینی و آیت الله خامنه ای به خاطر نسبت داشتن رهبران ایران با خداوند، حقیقت و فطرت پاک انسانی است.

امام جمعه رشت اضافه کرد: مردم دنیا به همان نسبت از رژیم اشغالگر قدس که با حقیقت و انسانیت بیگانه است، تنفر دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به استقبال باشکوه مردم لبنان از دکتر احمدی نژاد، گفت: در دست داشتن پوستر مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) از سوی استقبال کنندگان لبنانی نشانه درستی مسیری است که ایران اسلامی در دفاع از حقیقت در پیش گرفته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بی تاثیر توصیف کردن تبلیغات غرب برای ایجاد رعب در منطقه و خطرناک نشان دادن سفر دکتر احمدی نژاد به لبنان، گفت: رییس جمهور ایران با سخنرانی در مرز لبنان و رژیم اشغالگر قدس، این رژیم را نامشروع خواند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع حجاج حج تمتع، اعلام کرد: 20 میلیون پاکستانی در جریان سیل اخیر آسیب دیدند و حجاج باید با کاهش هزینه های حین و بعد از سفر خود به مسلمانان پاکستان کمک کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به پیام مقام معظم رهبری در محکومیت توهین به صحابه و همسران پیامبر(ص) اشاره کردند و گفت: حجاج ایرانی سفیران کشور در عربستان هستند و نباید مقدمات اختلاف میان شیعه و اهل سنت را فراهم کنند.

خطیب نماز جمعه رشت به روز جهانی استاندارد اشاره کرد و گفت: استاندارد رمز مقبولیت و مطلوبیت یک کالا بوده و محصولات جامعه اسلامی باید در کمال مطلوبیت عرضه شود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در پایان با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی، اظهار کرد: منافقان برای رسیدن به اهدافشان که در مسیر تامین اهداف جهان استکبار است، از هیچ جنایتی کوتاهی نمی کنند./950/پ201/ص
ارسال نظرات