۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۸۷۷۵۴
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

ترویج فرهنگ اهل بیت رویکرد اصلی مبلغان در جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی را ضروری دانست و گفت: خطبا باید در منابر خود بیشتر به این مسأله مهم بپردازند.
حجت الاسلام حبيب رضا ارزاني رييس دفتر تبليغات اسلامي اصفهان


حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به جایگاه ویژه شادی و نشاط در فرهنگ ایران اسلامی، گفت: نگاه اسلام به شادی یک دیدگاه ارزشی است، که در این خصوص آیات و روایات زیادی وارد شده است.

وی در ادامه سخنان خود با تبریک دهه کرامت این دهه را فرصت خوبی برای نشاط معنوی در میان مردم دانست وافزود: اسلام مناسبت های ویژه ای را برای شادی فراهم کرده که باید از این فرصت ها استفاده مناسب صورت گیرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این‌که نظام مقدس جمهوری ایران در عرصه نشاط معنوی ملت ایران گام های مثبتی برداشته است، خاطرنشان کرد: از مهمترین این مناسبت ها   نامگذاری دهه غدیریه، دهه مهدویت، دهه فجر و دهه ی کرامت است که ایرانیان مسلمان و معتقد، با برپایی مراسم های جشن به تعالی بعد معنوی خود می پردازند و از معارف اسلامی نیز بهره مند می شوند.

وی تعاون و کمک به همنوع را از مصادیق شادی آفرین در اسلام دانست و ادامه داد: برگزاری جشن ها در نظام اسلامی باید بر پایه اتحاد، تعاون و کاهش آلام دیگران برنامه ریزی شود تا بهجت و سرور قلبی برای مومنان حاصل شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مطالعه سیره زندگانی ائمه (ع) و ذکر مقامات معنوی و فضایل اخلاقی ائمه اطهار (ع) را از مهم ترین راه‌های کسب معرفت دانست و بیان داشت: این نوع معرفت علاوه بر این‌که در اصل محبت و تقویت آن اثری مهم دارد، موجب تربیت و الگو گرفتن از آن می شود، چرا که سعادت و کمال تنها از طریق الگو پذیری از کسانی که خود به مقام قرب الهی نایل آمده باشند، امکان پذیر است.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به فرارسیدن ایام ولادت حضرت معصومه و دهه کرامت، افزود: فاطمه معصومه(ع) دختر بزرگوار حضرت امام موسی بن جعفر(ع) از بانوان بزرگ اسلام است و لقب «معصومه» نشان دهنده اوج عظمت و بزرگی ایشان است که تبیین ابعاد مختلف این شخصیت می تواند الگوی ملت ها به ویژه دختران باشد.

وی به میلاد مسعود امام رضا (ع) و مقام معنوی این امام همام  نیزاشاره کرد و ادامه داد: معرفت و شناخت مقامات معنوی و عظمت شأن اولیای الهی عطیه و اکرامی از جانب خداوند متعال است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: توصیف مقامات عظیم اهل بیت(ع) به خصوص علی بن موسی الرضا (ع) باید بیش از پیش در کشور ما از زبان خطبا بیان شود و از طرفی باید ارتباط قلبی و معنوی با این اولیای الهی را روز به روز تقویت کرد، زیرا اسوه کامل انسان کامل آنها هستند.

وی تاکید کرد: رسانه ها نیز نه تنها در این ایام، بلکه با برنامه ای مستمر بایستی به تبیین هر چه بیشتر این یگانه شخصیت ها بپردازند./965/ت302/س

ارسال نظرات