۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۸۷۷۵۵

دبیرخانه ادیان توحیدی در اصفهان راه‌اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از تدوین اساسنامه دبیرخانه ادیان توحیدی اصفهان خبر داد.
حبيب رضا ارزاني رييس دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، از تدوین اساسنامه ادیان توحیدی این استان‌ خبر داد و گفت: با توجه به تصویب طرح تأسیس دبیرخانه ادیان توحیدی در استانداری اصفهان و پیگیری‌های دفتر تبلیغات اسلامی این استان اساسنامه‌ مقدماتی آن آماده شده است.

وی ادامه داد: با آماده شدن این اساسنامه در ماه‌های گذشته، تماس‌ها و مکاتبات متعدد با سران ادیان ساکن در اصفهان انجام شد و اساسنامه به اطلاع آنها رسید و افرادی که به گونه‌ای در این مسأله‌ دخیل بوده‌اند، به بررسی نقاط قوت و ضعف آن پرداختند.

حجت الاسلام ارزانی اظهار داشت: در این مرحله تلاش شد تا با مراجعه به نظرات این افراد، مشکلات و نقاط ضعف این اساسنامه اصلاح شود و در مواردی که به نظر می‌رسید مفاد این اساسنامه دارای اشکال شکلی و قانونی است،‌‌ اصلاحات بعدی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در همین مشاوره‌ها و مکاتبات، دبیرخانه سعی کرد نظرات کلی این افراد در مورد فعالیت‌های اصلی و جنبی دبیرخانه ادیان توحیدی را جمع آوری و بررسی کرده و آنها را برای استفاده‌های بعدی تدوین کند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان داشت: برای نمونه می‌توان به نظرات افراد متخصص و سران ادیان در مورد فعالیت‌هایی نظیر برگزاری نشست‌های مشترک بین اندیشمندان ادیان در بررسی و حل و فصل چالش‌های مشترک در جوامع دینی و یا تأسیس و راه‌اندازی پایگاه اینترنتی برای خبررسانی دقیق و مناسب اشاره کرد./965/پ202/س
ارسال نظرات