۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۸۷۸۳۳
نماینده مجلس شورای اسلامی:

ارتقای معنوی جامعه با رعایت حجاب امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف سبب ارتقای سطح معنوی جامعه و پیشرفت‌ نظام اسلامی می شود.
حجاب و عفاف
سید شریف حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که مسأله حجاب و عفاف مورد تأکید مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای آمادگی خود را جهت تصویب قوانین مربوط به ساماندهی وضعیت حجاب اعلام کرده تا وضعیت حجاب و عفاف در جامعه به وضعیت مطلوبی برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حجاب واقعی، پوشش اسلامی بانوان است، عفاف را بعد درونی و معنوی دانست و ابراز داشت: حجاب و عفاف دو مسأله مهم و متصل به هم است که در کنار حجاب و پوشش ظاهری عفاف نیز حاصل خواهد شد.

وی ثمره حجاب را گسترش اسلام در جامعه خواند و ابراز داشت: اگر مشاهده می کنیم کشورهای غربی بر عدم رعایت حجاب در جوامع اسلامی تأکید دارند به این دلیل است که آنها نتوانستند در زمینه‌های دیگر به نظام اسلامی ضربه بزنند؛ از این رو تنها راه مبارزه با اسلام را ترویج فرهنگ بی‌‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه دانستند و بر عملی‌کردن این موضوع برنامه‌های بسیاری را پیاده کرده‌اند.

حسینی به عوامل اجرایی مصوبات مجلس در خصوص حجاب و عفاف اشاره کرد و اظهار داشت: از مهمترین عوامل اجرایی این طرح مردم هستند که باید با فرهنگ سازی و اتخاذ رویکردهای جدید مردم را نسبت اثرات رعایت حجاب و عفاف آگاه کنند.

وی در ادامه با بیان این پرسش که چرا در جامعه اسلامی بدحجابی وجود دارد گفت: برای مقابله با پدیده بدحجابی ابتدا باید علل و عوامل این پدیده را بررسی کنیم که آیا این مسأله نشأت گرفته از فرهنگ ایرانی، قوانین کشور، تهاجم فرهنگی و یا تلفیقی از این عوامل است و پس از آن به فکر راه کار برای حل این مسائل باشیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وظیفه قوای مقننه، مجریه و قضائیه را تصویب، اجرا و پشتیبانی از قوانینی دانست که قادر به تزریق حجابی منطبق بر آموزه های دینی باشد، خاطر نشان کرد: اگر مجلس می خواهد در مسأله مهم حجاب وارد شود باید افزون بر در نظر گرفتن شرایط فرهنگی، هجمه های موجود و نیازهای جامعه، با ریشه‌های این پدیده برخورد کند.

وی در ادامه با اشاره به رابطه حجاب و امنیت روانی گفت: بی حجابی در جامعه مسأله ای شخصی نیست؛ بلکه عدم رعایت حجاب از سوی بانوان سبب وارد شدن جوانان به دام گناه می شود؛ از این رو هر چه مسأله بد‌حجابی در جامعه رواج یابد به یقین امنیت روانی جامعه نیز به خطر خواهد افتاد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رسانه ملی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف پرداخت و با بیان این که رسانه ملی نقش خطیری در این زمینه دارد، اظهار داشت: جایگاه رسانه ملی در اجتماع جایگاهی بی بدیل است که نقش تأثیرگذاری بر اذهان عمومی اجتماع دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به دلیل این که جوانان و نوجوانان از هنرمندان صدا و سیما تأثیرپذیری بسزایی دارند، و از نوع پوشش و حجاب آنها الگوپذیری می کنند باید مسؤولان صدا و سیما بر نوع پوشش آنها نظارت جدی و دقیق داشته باشند.

حسینی در پایان سخنان خود، خاطر نشان کرد: اتحاد دولت، مجلس، قوه قضائیه، علما و روحانیت سبب ترویج فرهنگ حجاب در جامعه می شود و در صورتی که این اتحاد حاصل شود می‌توانیم فرهنگ اصیل حجاب و عفاف را در جامعه تزریق کنیم./945/ت302/س
ارسال نظرات