۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۸۷۸۹۱

ساخت 362 مدرسه قرآنی در مازندران آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش مازندران از آغاز ساخت 362 مدرسه قرآنی در مازندران خبر داد.
ساخت 362 مدرسه قرآنی در مازندران آغاز شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم کاوه، رییس ستاد اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش مازندران، شنبه در نخستین همایش مربیان قرآنی مازندران در باشگاه فرهنگیان ساری گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ساخت 362 مدرسه قرآنی در مازندران آغاز شد.
 
وی افزود: دستورالعمل فعالیت مدارس قرآنی از تابستان امسال از سوی وزارتخانه صادر شده است.

حجت الاسلام کاوه تصریح کرد: محتوای مدارس قرآنی، در حال حاضر محتوای فعالیت دارالقرآن ها خواهد بود و به محض آماده شدن دستورالعمل جدید، از سوی وزارتخانه ابلاغ می شود.

دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت 362 مدرسه قرآنی در مازندران اظهار داشت: به تناسب وسعت و ظرفیت شهرستان ها و تعداد دانش آموزان از تعداد دو مدرسه تا20 مدرسه قرآنی را فعال کرده ایم.

وی با بیان این که تشکیل مدارس قرانی در شیفت های خالی عصر مشکل است، خاطرنشان کرد: برخی شهرستان ها ممکن است شیفت عصر خالی نداشته باشند یا به اندازه نیاز نداشته باشند.

حجت الاسلام کاوه با اشاره به این که مربیان قرآن در سه سطح روخوانی، روانخوانی و تجوید مفاهیم فعالیت می کنند، ادامه داد: بخشی از اعتبار اولیه به مبلغ 362 میلیون تومان در نوبت نخست تخصیص یافته است.

دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به ضرورت فعالیت مدارس قرآنی یادآور شد: در کلاس های عادی، قرآن به درستی آموزش داده نمی شود و بسیاری از ارگان ها که متولی آموزش قرآن بودند، کار را به خوبی انجام نمی دادند.

وی با بیان این که مدارس قرآنی به صورت رسمی در دهه کرامت افتتاح می شود، افزود: مربیان قرآن، کلاس ها را به صورت خشک و صرفا آموزشی تبدیل نکنند و قرآن را با زبان مهربانانه آموزش دهند./950/پ202/س
ارسال نظرات