۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۸۷۸۹۸
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

امروز قم پایگاه حکومت اسلامی به شمار می آید

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم را سفری مهم ارزیابی کرد و این سفر را منشا خیرات و برکات بسیار برای حوزه های علمیه و شهر مقدس قم دانست.
محمدعلي رامين معاون مطبوعاتي وزير ارشاد
دکتر محمدعلی رامین معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به استان قم منشا خیرات و برکت فراوان برای حوزه های علمیه و شهر مقدس قم خواهد بود.

وی تصریح کرد: سفر مهم امام خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به مرکز فقه و فقاهت و مرجعیت شهر مقدس قم، در شرایط کنونی از ابعاد مختلف حائز اهمیت است و انتظارات خاصی را در بین دوستداران نظام اسلامی و پیروان اسلام در سراسر جهان ایجاد کرده است.

رامین با اشاره به ماموریت ها و رسالت های حوزه های علمیه در شرایط کنونی تصریح کرد: واقعیت این است که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شهر مقدس قم به عنوان مرکز فقاهت و مرجعیت جایگاه ممتازی در میان نه تنها شیعیان و مسلمانان، بلکه در بین همه خداپرستان پیدا کرده است.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: امروز قم به عنوان حوزه پیش از انقلاب اسلامی که یکی از چند حوزه مهم جهان تشیع بوده است ارزیابی نمی شود، بلکه به عنوان پایگاه حکومت اسلامی و سنگر اصلی دفاع از جامعه جهانی در برابر تهاجمات استکباری به شمار می آید.

وی با بیان اینکه امام خامنه ای در 22 سال گذشته برای ایجاد تحول در حوزه های علمیه مطالب بسیار ارزشمند و راهبردی و راهگشا مطرح کرده اند اظهار داشت: به نظر می رسد با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، وقت آن رسیده است که حوزه های علمیه در موضوعات کلان مبتلا به بشریت به یاری جوامع بشتابند و ایدئولوژی علوی نظام اسلامی را تبیین و تدوین کنند و فراتر از مسائل روزمره با یک نگاه جهان شمول توحیدی راهگشای بشریت در مسیر تحقق زمینه های ظهور باشند.

رامین تصریح کرد: سومین سفر امام خامنه ای به شهر مقدس قم باید در شرایطی ارزیابی و تحلیل شود که نمایندگان ولی فقیه زمان همانند شخصیت هایی همچون سید حسن نصرالله و دکتر احمدی نژاد در گستره جهانی، بالاترین تحولات را در روابط بین الملل و جهان اسلام پیگیری می کنند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تاکید کرد: بنده تصور می کنم انتظاراتی را که امام خامنه ای در سفرهای قبلی خود به قم و سخنرانی های پیشین در مناسبت های مختلف ایراد فرموده اند، در این سفر پیگیری و در تکمیل آن رهنمودها و بیانات، مطالب بسیار سرنوشت سازی را ایراد کنند و ما این مطالب را از زبان نائب امام زمان(عج) خطاب به علمای بزرگ اسلام دریافت کنیم.

رامین بیان داشت: امام خامنه ای به عنوان نائب امام زمان(عج)، که وظیفه اصلی خود را زمینه سازی و ایجاد بستر مناسب برای ظهور می دانند، قطعا انتظار دارند که علمای بزرگ اسلام به یاری اسلام و مسلمین بشتابند و با ارائه دیدگاه های اسلام و تدوین ایدئولوژیک مکتب یگانه پرستی، زمینه نجات نهایی بشریت را فراهم آورند و با رشد علمی و بصیرت دینی در میان جهانیان، آنان را برای پذیرش امام عصر(عج) آماده سازند. /924/ت301/ج

ارسال نظرات