۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۸۷۹۰۸
برای نخستین بار در کشور؛

کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی در ارومیه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: برای نخستین بار در سطح کشور کنگره شعر بین الملل اسلامی تحت عنوان" شعر مقاومت" در ارومیه برگزار می شود.
جشنواره شعر انتظار
حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: کنگره شعر بین الملل اسلامی با عنوان " شعر مقاومت به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی برای نخستین بار در سطح کشور برگزار خواهد شد.

وی از همکاری دبیرخانه شعر مقاومت در برگزاری این کنگره خبر داد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی مصمم است با راه اندازی دبیرخانه مشترک کنگره شعر مقاومت در ارومیه سالانه نسبت به برگزاری این کنگره همت گمارد.

حجت الاسلام کریمی با اعلام اینکه 45 شاعر از داخل و خارج از کشور در کنگره شعر بین الملل اسلامی حضور خواهند یافت، اظهار کرد: میهمانان خارجی از کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان و به دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی در این کنگره شرکت می کنند.

این مقام مسؤول با اشاره به تجلیل از شاعران شعر مقاومت گفت: در این کنگره از حمید سبزه واری و سیمین دخت وحیدی تجلیل به عمل می آید.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به شعرای شهید استان گفت: شهید باباساعی از شاعران مقاومت است که متاسفانه تا کنون از این شهید در زمینه شعر مقاومت یاد نشده است.

وی ادامه داد: در کنگره شعر بین الملل اسلامی از خانواده شهید باباساعی نیز تجلیل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی حمایت از جنبش های مسلمانان در اقصی نقاط دنیا را از اهداف این کنگره برشمرد و بیان کرد: با برگزاری کنگره شعر بین الملل اسلامی نشان می دهیم که ایران به عنوان کشوری اسلامی از تمام ملتهای آزاد اندیش و آزادی خواه جهان نه تنها در بعد سیاسی بلکه در ابعاد مختلف همچون ادبیات، شعر و هنر نیز حمایت می کند.

بنابر اعلام حجت الاسلام کریمی کنگره شعر بین الملل اسلامی به مدت سه روز از دوازدهم تا چهاردهم آبانماه سالجاری در ارومیه برگزار می شود.

فتنی است، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور از میهمانان ویژه کنگره شعر بین الملل اسلامی خواهند بود. /936/پ202/س
ارسال نظرات