۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۸۷۹۱۱

تاکید آیت الله شبستری بر گسترش ورزش همگانی

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: ورزشکاران در کنار تقویت قوا به تربیت زهد، تقوا و روح نیز توجه داشته باشند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار جامعه مدیران اداره کل تربیت بدنی و جمعی از ورزشکاران استان اظهار داشت: اهمیت و برکات ورزش بر هیچ کسی پوشیده نیست، اسلام نیز مشوق اصلی ورزش و تندرستی است.

وی با بیان اینکه مراقب و سلامت جسم وظیفه هر انسان در مقابل پروردگار است، خاطر نشان کرد: به فرموده پیامبر اسلام؛ یکی از وظایف پدر در قبال فرزند، آموزش سواد، تیراندازی و شنا است که این خود اهمیت ورزش در اسلام را نشان می دهد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر گسترش ورزش همگانی در کشور تصریح کرد: متاسفانه در زندگی ماشینی امروز، تعادل تولید انرژی و مصرف آن در بین مردم به هم خورده، کم تحرکی موجود در بین مردم موجب کثرت بیماری های قلبی و عروقی است.

وی گسترش فرهنگ ورزش را موجب سلامت عموم آحاد جامعه و کاهش هزینه های درمانی در کشور دانست و گفت: ورزشکاران بایستی در کنار تقویت قوا به تربیت زهد، تقوا و روح نیز توجه داشته باشند.

آیت الله شبستری ادامه داد: آذربایجان شرقی به ویژه تبریز که به شهر اولین ها لقب یافته، باید در ورزش نیز در ردیف های اول کشوری قرار گیرند./935/پ202/ف.

ارسال نظرات