۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۸۷۹۲۴

برگزیدگان جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی امام رضا معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ پنجمین جشنواره سراسری مدیحه سرایی و چاوشی خوانی امام رضا(ع) با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
امام رضا عليه السلام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، هیأت داوران این جشنواره از میان پنجاه اثر راه یافته به این جشنواره نفرات برتر در دو بخش مدیحه سرایی و چاوشی خوانی را معرفی کرد.

براساس آرا هیأت داوران، در بخش مداحی انور مطلب زاده و محمد پناهنده به صورت مشترک از استان اردبیل، علی اصغر رسولیان از استان خراسان رضوی و جلال اسمعیلی از شهرستان مشگین شهر به عناوین اول تا سوم دست یافتند.

در بخش چاوشی خوانی نیز فاضل محمدی از استان اردبیل، محمد بختیاری و حسین مازعی به صورت مشترک از استان هرمزگان و نصرالله باباعلی از استان مرکزی به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی و لوح سپاس و تندیس جشنواره را دریافت کردند.

همچنین در این جشنواره از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سید محمد عاملی، سیدطه موسوی و شهروز حبیبی هر سه از استان اردبیل تجلیل شد.

در پنجمین جشنواره سراسری مدیحه سرایی و چاووشی خوانی امام رضا (ع) مداحان و چاوشی خوانان استانهای خراسان رضوی، هرمزگان، مرکزی و اردبیل حضور داشتند.

به گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در انتهای این مراسم نیز پیام سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: برای جشنواره هنری امام رضا(ع) گرد هم آمده‌ایم در جای جای این سرزمین ولایی، تا باور کنیم در آستان ملکوتی حضرتش حضور داریم، باور کنیم که این ملک، سراسر مملوک و دولت ارادت این مردمان، تماماً مسکوک آن غریب آل الله است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود اضافه کرده است: جشنواره ای که در 30 استان برگزار می گردد گویای آن است که سراسر ایران مشهدالرضاست، و غبار این کاروان بر سر 31 کشور در سه قاره جهان، باران رحمتی است که از آن، بذر عشق به آل علی سر می زند، جوانه می کند، نهال می شود تا درختی سایه گستر گردد./935/پ202/س
ارسال نظرات