۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۸۸۰۶۴
همزمان با حضور رهبر معظم انقلاب در قم؛

نمایشگاه توانمندی‌های مراکز پژوهشی حوزوی برپا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه از افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های مراکز پژوهشی حوزوی، همزمان با حضور رهبر معظم انقلاب در قم خبر داد.
حجت الاسلام سيد علي عماد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدعلی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران از افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های مراکز پژوهشی حوزوی با عنوان نمایشگاه مشکات، همزمان با حضور رهبر معظم انقلاب در قم خبر داد.

وی افزود: نمایشگاه مشکات با هدف اطلاع‌رسانی شفاف از فعالیت‌های پژوهشی مراکز بخش خصوصی حوزه‌های علمیه، شنبه، یکم آبان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عماد، یادآور شد: سیاستگذاری چندگانه کلانی برای برگزاری این نمایشگاه مشخص و ابلاغ شده و در قالب آن اصول اساسی و کلیدی، شورایی به عنوان شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی نمایشگاه تشکیل و کار تطبیق اصول کلی آن را برعهده دارد.

عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه مشکات، عدم وابستگی مراکز پژوهشی به بودجه عمومی و دستگاه‌های دولتی و نیز عدم ارتباط آنان با دفتر مقام معظم رهبری را مهم‌ترین اصول و قواعد این نمایشگاه برشمرد.

وی، ادامه داد: مراکز پژوهشی که فاصله زمانی زیادی از ارائه گزارش فعالیت‌های آنان به محضر رهبر معظم انقلاب گذشته است یا در نمایشگاه پژوهشی سال 87 که در مصلای تهران برگزار شد، شرکت نداشته‌اند، آثار پژوهشی خود را برای بازدید رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه مشکات عرضه خواهند کرد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان این‌که این نمایشگاه تخصصی بوده و بازدید عمومی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: مراجع تقلید، اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در زمان‌های مشخص شده می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی، تصریح کرد: این نمایشگاه فرایند، جهت، نوع، کیفیت و سرعت تولید دانش و آثار پژوهشی را تا حدی نشان خواهد داد و از صاحبان غرفه‌ها انتظار می‌رود که در حین بازدید مقام معظم رهبری در غرفه‌های خود حضور داشته، از رهنمودها و توصیه‌های ایشان در بهبود عملکرد خود، بهترین استفاده را ببرند.

حجت‌الاسلام عماد، گفت: گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه، ارائه نرم‌افزارهای تولیدشده توسط مراکز حوزوی، گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی کتابخانه‌های تخصصی حوزه‌های علمیه، ارائه آثار قوی و گرانسنگ برخی شخصیت‌های حقیقی حوزوی، گزارشی از فعالیت‌های جشنواره‌های علمی حوزه مانند کتاب حوزه و جشنواره علامه طباطبایی و گزارشی از پایان‌نامه‌های حوزوی در بخشی از این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

وی با بیان این‌که عمده‌ترین دستاورد این نمایشگاه، دستیابی به اطلاعات و آشنایی با فعالیت‌ای بخش خصوصی حوزه و استفاده از توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری، است، یادآور شد: بیش از شصت غرفه در نمایشگاه مشکات دایر خواهد شد و این نمایشگاه، تمام ظرفیت پژوهشی حوزه‌های علمیه نیست.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: نمایشگاه توانمندی‌های مراکز پژوهشی حوزوی با حضور رهبر معظم انقلاب، شنبه، یکم آبان‌ماه در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت معصومه‌(س) افتتاح می‌شود و زمان بازدید بقیه صاحب‌نظران و فعالان حوزوی نیز با ایجاد هماهنگی‌های لازم، متعاقباً اعلام خواهد شد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات