۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۸۸۰۹۵
کارشناس امور دینی:

امام رضا بر یاد گیری و تبلیغ معارف اهل‌بیت تاکید داشتند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور دینی گفت: ولایت مداری یاران امام رضا (ع) ریشه در معرفت آنان به مقام امامت داشت.
حرم امام رضا (ع)


حجت الاسلام عبدالرضا یزدانی، کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: درباره صفات و اخلاق نیکوی امام رضا(ع) روایات بسیاری نقل شده است.

وی بیان داشت: درباره امام رضا(ع) گفته شده که صدقه بسیاری در خفا به محرومان جامعه می دادند و از مستمندان دستگیری می کردند.

محقق علوم اسلامی بیان داشت: در سیره امام رضا (ع) می توان روش های برخورد گوناگون یاران ایشان را بررسی کرد و چگونگی ولایت مداری و بصیرت آنها را سنجید.

وی ادامه داد: یاران امام رضا(ع) همه در یک سطح معرفتی نبودند و گوناگونی شناختی نسبت به مقام امام رضا(ع) در رفتار آنها نمود داشت.

وی با بیان حدیثی از امام رضا(ع) که احیای امر اهل‌بیت(ع) را به شناختن علوم و نشر آن توصیف کرده اند، بیان داشت: در سیره ائمه بر یادگیری معارف و نشر  آن در بین مردم بسیار تاکید شده و گفته شده اگر مردم محاسن کلام اهلبیت (ع) را بدانند، جذب این مکتب خواهند شد.

این محقق علوم اسلامی اظهار داشت: همان گونه که در تفسیر آیات باید به روایات دیگر مراجعه کرد، در تفسیر احادیث هم باید احادیث دیگر مورد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: امام باقر(ع) در ضمن حدیثی می فرمایند «دوست ما آن کسی است که مطیع امر الهی باشد و دشمن ما کسی است که عصیان کند.»

این محقق علوم دینی توضیح داد: فطرت انسان خداجو است اما باید در جزئیات اوامر و نواهی به سخنان اهلبیت گوش فرا دهد و راه را از بیراه تشخیص دهد.

وی بیان داشت: کسی که می‌خواهد در راه سعادت حرکت کند باید در گام اول طبق سخن امام رضا(ع) علوم اهل‌بیت(ره) را فرا گیرد و در مرحله بعد در آگاه سازی جامعه خود کوشش کند و تلاش کند تا روح دین داری و تقوا در جامعه منتشر شود. /909/پ202/ع

ارسال نظرات