۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۸۸۱۵۱
استاد حوزه علمیه اهواز:

تربیت معنوی و خودسازی حاصل اعتقاد به منجی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اهواز گفت: اعتقاد به منجی سبب می شود انسان اعمال و رفتار خود را به رفتار اهل بیت(ع) و خواسته‌های امام زمان(عج) نزدیک کند.
مهدويت
حجت الاسلام محسن بومی، استاد حوزه علمیه اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که باید زمینه را برای ظهور امام زمان(عج)مهیا کنیم گفت: پیروزی انقلاب اسلامی رایحه‌ای خوش از مهدویت است و این پیروزی در حقیقت پذیرفتن حکومت اسلامی به رهبری نماینده امام عصر(عج) است.

استاد حوزه علمیه اهواز با اشاره به نقش روحانیت در ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار اظهار داشت: روحانیت به سبب دارابودن پشتیبانی علمی و لباس مقدس روحانیت نقش مؤثر و بسزایی در ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت دارد؛ بنابراین آنان باید با تبیین ابعاد مختلف این فرهنگ، مردم به ویژه جوانان را با امام زمان(عج) آشنا کنند.

وی خودسازی را بهترین اثر اعتقاد به منجی دانست و ابراز داشت: اعتقاد به منجی سبب می شود تا انسان اعمال و رفتار خود را به خواسته های آن حضرت نزدیک کند؛ از این رو نخستین و بهترین آثار اعتقاد به منجی، خودسازی است.

حجت الاسلام بومی با تأکید به نقش شیعیان در برابر ترویج فرهنگ انتظار، شناخت آن حضرت از راه انجام واجبات و ترک محرمات را یکی از وظایف مهم شیعیان دانست و افزود: شیعیان و پیروان واقعی امام عصر(عج) افزون بر پیروی از ایشان نسبت به حیله‌های دشمنان اسلام مبنی بر ترویج عقاید انحرافی و شبهات هوشیار و آگاه باشند.

استاد حوزه علمیه اهواز در پایان با اشاره به نقش مبلغان دینی در پاسخ‌گویی به شبهات مهدویت گفت: مبلغان دینی باید بدون اشاره به خود شبهه، اصل بحث را مطرح و نسبت به آن روشنگری کنند؛ همچنین اگر امامان معصوم را همان‌گونه که هستند از سوی مبلغان دینی شناسانده شوند، مردم نسبت به آنان محبت پیدا کرده و شبهات دشمنان اسلام و مهدویت تأثیری بر آنها نخواهد گذاشت./945/ت302/س
ارسال نظرات