۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۸۸۱۵۵
امام جمعه چوئبده آبادان:

نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس بیشتر برای جامعه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چوئبده آبادان به نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رشادت های روحانیان در دوران دفاع مقدس باید بیشتر برای جامعه تبیین شود.
روحانيت و دفاع مقدس
حجت الاسلام مهدی محمدی پور، امام جمعه چوئبده آبادان، در حاشیه یادواره نخستین شهید روحانی استان در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رشادت های روحانیان در دوران دفاع مقدس باید بیشتر برای نسل جوان جامعه تبیین شود.

وی یکی از مهم ترین برکات‌ یادآوری دوران جنگ تحمیلی را تببین مناسب دلاوری ها، پایمردی ها و رشادت های ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی دانست و افزود: طلاب و روحانیان به عنوان پرچم داران دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی در هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم مبارزه علیه دشمنان بودند.

حجت الاسلام محمدی پور با اشاره به این‌که آمار شهدای روحانی به تناسب جمعیت این قشر بسیار بیشتر از اقشار دیگر است، ادامه داد: معرفی فعالیت و خدمات روحانیت در زمان جنگ می تواند گواه خوبی برای اثبات این قضیه باشد که روحانیان تا آخرین قطره خون مبارزه و ایثارگری کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چوئبده آبادان ابراز داشت: روحانیت آمادگی این را دارد که پرچم اسلام را در سخت ترین شرایط به اهتزاز درآورد و الگویی مناسب برای جهان اسلام باشد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم یادواره نخستین شهید روحانی در خوزستان تصریح کرد: برگزاری این گونه یادواره ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه چوئبده آبادان در پایان سخنان خود ابراز داشت: فعالیت روحانیت به گستردگی اسلام است و این بار سنگینی است که روحانیت بردوش خود کشیده است و نسل جوان باید به خوبی دریابد که روحانیت معرف اصلی انقلاب اسلامی است./945/پ202/الف
ارسال نظرات