۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۸۸۲۵۷

جشنواره شعر پایداری در تبریز به کار خود پایان داد

خبرگزلری رسا ـ چهارمین جشنواره شعر پایداری با برتری شاعران اهر، میانه و مرند به کار خود پایان داد.
جشنواره شعر انتظار
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، رضا قلی‌زاده، دبیر اجرایی چهارمین جشنواره شعر پایداری گفت: آثار برگزیده چهارمین جشنواره شعر پایداری برای شرکت در کنگره سراسری شعر دفاع مقدس به دبیرخانه این کنگره ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: بیست اثر ترکی و دویست اثر فارسی در چهار بخش دفاع‌مقدس، شعر مقاومت ملل، شعر دفاع‌ مقدس و عاشورا و شعر کودک‌ و نوجوان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که آثار برگزیده در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز معرفی می‌شوند.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره شعر پایداری تصریح کرد: دبیر علمی این جشنواره بر عهده جلال محمدی است و امیر آذرطلعت، علیرضا سعدی و رضا شیبانی‌اصل به عنوان داوران این دوره از جشنواره آثار رسیده را بررسی کرده‌اند.

وی افزود: این آثار یک هفته پس از اعلام نتایج، به دبیرخانه نوزدهمین کنگره سراسری شعر دفاع ‌مقدس که اسفند ماه سال‌جاری، به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد، ارسال می‌شود.

معاون ادبی بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی به تقدیر از شاعران پیشکسوت حوزه شعر دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: در سه دوره پیش برگزاری جشنواره شعر پایداری از شاعرانی چون جلال محمدی، محمد رنجی، علیرضا سعدی و صمد قاسم‌پور تقدیر شده و امسال نیز از سید قاسم ناظمی به عنوان یکی از پیشکسوتان ادبیات پایداری تجلیل می‌شود.

وی، استقبال شاعران شهرستانی از چهارمین جشنواره شعر پایداری را بسیار پرشور توصیف کرد و گفت: استقبال شاعران شهرستانی به خصوص شاعران شهرستان‌های مرند، میانه و اهر از نظر کمی و کیفی در این جشنواره بسیار پررنگ‌تر از دوره‌های قبلی بود به طوری که در میان آثار برگزیده نیز این شاعران گوی سبقت را از شاعران تبریزی ربوده‌اند.

قلی‌زاده، به چاپ آثار برگزیده اشاره کرد و اظهار داشت: آثار برگزیده دوره‌های اول و دوم در مجموعه‌ای به نام گل‌واژه‌های پایداری چاپ شده است و آثار دوره‌های سوم و چهارم نیز تا سال آتی چاپ و منشر می‌شود.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره شعر پایداری، محدودیت امکانات، محدودیت دسترسی و ارتباط با تمام شاعران استان و کمبود نیرو را از جمله مشکلات اجرایی این جشنواره خواند و ابراز امیدواری کرد با مشارکت و یاری سایر بخش‌های فرهنگی این جشنواره هر سال با روند بهتری از سال گذشته اجرا شود./935/د102/س
ارسال نظرات