۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۸۸۲۵۸

همایش بررسی اندیشه‌های وهابیت در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بررسی اندیشه‌های وهابیت 21 و 22 آذر به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با دعوت از اندیشمندان و صاحبنظران کشوری در تبریز برگزار می‌شود.
وهابيت
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، حجت الاسلام محمد علیانسب در نشست هماهنگی همایش بررسی اندیشه‌های وهابیت در دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: هم اکنون فرقه شوم وهابیت با پشتیبانی بیش از چهار هزار سایت اینترنتی، پنجاه کانال ماهواره‌ای و با انتشار نشریاتی با تیراژ بسیار بالا در کشورهای اسلامی در حال ایجاد تفکر و ضربه زدن به اسلام است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ظهور اندیشه وهابیت حرکت استعماری علیه اسلام است که برای گسترش این فرقه شوم سرمای‌ گذاری کلان می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون فرقه شوم وهابیت با پشتیبانی 4هزار سایت اینترنتی، حدود پنجاه کانال ماهواره‌ای و با انتشار نشریاتی با تیراژ بسیار بالا در کشورهای اسلامی در حال ایجاد تفکر و ضربه زدن به اسلام است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه مسئله وهابیت بحث اعتقادی و فردی نیست، اظهار داشت: با توجه به سرمایه‌گذاری کلان در گسترش این فرقه شوم، تنها در کشور مصر پس از انقلاب، هشتاد و شش میلیارد دلار هزینه صرف تبلیغ این فرقه شده است.

وی با اشاره به اینکه ظهور اندیشه وهابیت حرکت استعماری علیه اسلام است، بیان داشت: تلاش در شناساندن چهره واقفی وهابیت و جلوگیری از فاجعه گسترش آن وظیفه دینی، معنوی و فرهنگی هر مسلمان است و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، معرفی آن نیازمند عزم ملی و اراده و همکاری تمام مسئولان و همکاران در ادای این تکلیف الهی است.

براساس این گزارش، مختار خوش‌پیمان، مدیر روابط عمومی صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی نیز با مغتنم شمردن برگزاری این همایش با توجه به ابعاد گسترده و نگران کننده فعالیت‌های وهابیت قول مساعد در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی عمومی در رابطه با این مسئله را داد.

همایش بررسی اندیشه‌های وهابیت بیست و یکم و بیست و دوم آذرماه سال‌جاری به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با دعوت از اندیشمندان و صاحبنظران عالی رتبه کشوری در تبریز برگزار می‌شود./۹۳۵/د102/س
ارسال نظرات