۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۸۸۲۹۶
استاندار خوزستان:

امنیت اجتماعی نیازمند برنامه مدون و اصولی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان با بیان این که امنیت اجتماعی، حفظ توانمندی برای صیانت از هویت جامعه است، خاطر نشان کرد: باید برای پویایی، ترقی و تعالی جامعه و جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و ناامنی، برنامه ای مدون و منسجم داشته باشیم.
دکتر سيد جعفر حجازي استاندار استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، شب گذشته در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی با رویکرد فرهنگ و عفاف، ترویج و صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب را نیازمند آموزش بنیادی و مستمر در سطوح مختلف دانست و اظهار داشت: برای ترویج و صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب باید آموزش‌‌های بنیادی و مستمر در سطوح مختلف مجموعه‌های جامعه شامل خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع در قالب برنامه‌‌های پر محتوا، تأثیرگذار و زمان‌‌بندی شده در کوتاه مدت و دراز مدت انجام شود.

وی با تأکید بر ضرورت نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه و با اشاره به حساسیت رهبر معظم انقلاب و مسؤولان نظام به بحث حجاب و عفاف اجتماعی افزود: کارگروه حجاب و عفاف ذیل کارگروه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی تشکیل می‌شود‌.

استاندار خوزستان، تأمین امنیت اجتماعی مردم را از اهداف مهم ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی خواند و تصریح کرد: اگر به این مسائل به درستی پرداخته شود، مردم به حقوق و وظایف اجتماعی خود آشنا می‌شوند.

وی با بیان این که اعتقادات مذهبی، تدین و زندگی زناشویی در نظام اجتماعی سبب تحکیم بنیان خانواده و سوق یافتن جوانان به ازدواج می‌‌شود، به دستور رییس جمهور به وزیر کشور مبنی بر تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اشاره و اظهار داشت: باید با فراگیر‌کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنیم تا جوانان و نوجوانان بیش از پیش به این فرهنگ گرایش پیدا کنند.

حجازی با بیان این که امنیت اجتماعی، حفظ توانمندی برای صیانت از هویت جامعه است، خاطر‌نشان کرد: باید برای پویایی، ترقی و تعالی جامعه و جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و ناامنی، برنامه‌ای مدون و منسجم داشته باشیم.

وی تقویت بیش از پیش فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از زیر‌بنایی‌ترین نمودهای ارزشی را وظیفه همه نهادها به ویژه دستگاه‌‌های فرهنگی دانست و یاد‌آور شد: نشر و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف باید همراه با منش در رفتار، کردار، گفتار، نیات و عمل بوده و این مهم در بدنه دولت از سوی مدیران و کارکنان باید به عنوان یک الگو نمود بیشتری داشته باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان، رویکرد توسعه و ترویج ارزش‌‌ها را لازمه جامعه اسلامی دانست و تأکید کرد: همه دستگاه‌‌ها به نوعی می‌‌توانند با تأمین پشتیبانی‌‌‌های لازم، زمینه را برای آموزش، ترویج و ارتقای فرهنگ حجاب، عفاف، امر به معروف و نهی از منکر و از همه مهم‌‌تر تقویت معارف قرآنی فراهم کنند.

حجازی خاطر‌نشان کرد: دستگاه‌‌های فرهنگی در زمینه ترویج و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف، دستگاه‌‌های انتظامی و امنیتی در مبارزه جدی با بدحجابی و بی‌عفتی، دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در زمینه فراهم کردن پوشش مناسب و الگویی، دستگاه‌‌های تبلیغی در زمینه ارشاد و مشاوره و دانشگاه‌‌ها و آموزش و پرورش هم در خصوص تدوین برنامه‌‌های ترویجی تلاش کنند./945/پ202/س
ارسال نظرات