۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۸۸۳۱۹
رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

عرصه حج نماد وحدت عینی و عملی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور حج را نماد وحدت عینی و عملی مسلمانان دانست و گفت: حضور همه مذاهب اسلامی در حج باعث یأس و نامیدی دشمنان می شود.
رييس مرکز بزرگ اسلامي شمال کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام ابوالفضل عامری، رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، امروز در جمع کارکنان مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به فتوای مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص باورهای اهل سنت، مراسم حج ابراهیمی را نماد وحدت عینی و عملی مسلمانان نام برد و گفت: حضور صمیمی و انسجام همه مذاهب اسلامی در مراسم حج باعث یأس و نامیدی دشمنان اسلام می شود.

وی حج را عرصه انسجام، وحدت و همدلی مسلمانان جهان به معنای واقعی خود دانست و با بیان این که حج یک عرصه فرهنگی و سیاسی به تمام معنا است، اظهار داشت: عوامل و مسؤولان کاروان های حج باید تلاش کنند تا از عزت، اقتدار و منزلت کشور در این کنگره عظیم دفاع کنند.

حجت الاسلام عامری از مراسم حج به عنوان تبلور وحدت اسلامی برای رسیدن به یک مقصد مشخص یاد کرد و تصریح کرد: حج نماد عبودیت خالصانه حضرت حق است و امکان ندارد در این خلوص و در این اخلاص محبت مشرکین، کفار و یا همدستی با آنان جمع شود.

وی با اشاره به این که جهان اسلام نیازمند وحدت است؛ گفت:‌ حجاج ایرانی سفیران وحدت و ارزش های اسلامی هستند و امروز مسلمانان باید در قبال حرکت های دشمنان هوشیار باشند و برگزاری این مراسم در بیداری جهان اسلام تاثیرگذار است.

حجت الاسلام عامری با بیان این که در سفر سوم رییس جمهور به استان گلستان مصوبات بسیار خوبی به تصویب رسید که بخشی از آن به امور اهل سنت اختصاص می یابد، افزود: در جدول 14 ردیف اعتباری برای امور مساجد و مصلی های سراسر استان اختصاص یافته که با توجه به هماهنگی صورت گرفته با معاونت برنامه ریزی استاندار، سهم مساجد و مصلی های اهل سنت نیز تعیین خواهد شد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان با بیان این که در ادامه سخنان خود با بیان
اینکه در محیط اداری، کار بر همه امور شخصی و غیرشخصی ارجحیت دارد، از همکاران خود خواست تا با سعه صدر و بردباری خدمت رسانی و کار برای مردم را در راس امور خود قرار دهند.

حجت الاسلام عامری با اشاره به عملکرد مثبت و مطلوب بخش های مختلف مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، تصریح کرد: یک سازمان تثبیت کننده جایگاه یک فرد نیست، بلکه عملکرد خوب یک فرد باعث ارتقا و تثبیت موقعیت او می شود.

وی پایبندی به قوانین و مقررات را از اصول اولیه موفقیت درهر کاری خواند و گفت: همکاران ضمن برخورداری از استقلال فکری باید از برخوردهای سلیقه ای و حاشیه ای پرهیز کنند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور از ایجاد یک معاونت جدید در مرکز بزرگ اسلامی خبر داد و اضافه کرد: به زودی معاونت امور روحانیان معرفی می شود که امور مربوط به ائمه جمعه و جماعات، روحانیان و مساجد اهل سنت را پیگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به تدوین و تالیف سیاست ها و برنامه های استراتژیک مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، تصریح کرد: در حال حاضر سامانه این مرکز با تلاش همکاران به روز شده و درهمه جا یکسان است./950/پ202/الف
ارسال نظرات