۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۸۸۳۳۱
امام جمعه چوئبده آبادان تأکید کرد؛

تشکیل کارگروه حجاب و عفاف در آبادان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چوئبده آبادان گفت: امروز مسأله حجاب و عفاف به دغدغه‌ای برای مسؤولان و دلسوزان نظام تبدیل شده است و در این خصوص باید فرهنگ‌سازی مناسبی صورت گیرد و تمام توان خود را به کار بست.
حجت الاسلام مهدي محمدي پور، امام جمعه چوئبده آبادان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام مهدی محمدی‌پور، امام جمعه چوئبده آبادان، پیش از ظهر امروز در چهارمین نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی آبادان اظهار داشت: در هر زمینه‌ای در صورتی که معضلی وجود داشته باشد باید کارشناسان و متخصصان در خصوص آن برنامه‌ریزی و ارائه راه‌حل کنند.

حجت الاسلام محمدی‌پور در ادامه ابراز داشت: برای معالجه هر معضلی باید سختی‌های دوره معالجه را تحمل کرد و اگر امروز بدحجابی به معظلی در جامعه تبدیل شده است باید برای رفع آن دشواری‌های لازم را به جان خرید؛ امروز مسأله حجاب و عفاف به دغدغه‌ای برای مسؤولان و دلسوزان نظام تبدیل شده است و در این خصوص باید فرهنگ‌سازی مناسبی صورت گیرد و تمام توان خود را به کار بست.

امام جمعه چوئبده آبادان، با بیان این که در راستای مقابله با سیر حملات فرهنگی دشمن باید ار تئوری بودن خارج شد و وارد عمل شویم، خاطر‌نشان کرد: ما نباید منتظر هجوم دشمن باشیم و آن‌گاه در برابر این هجمه‌ها به دفاع بپردازیم؛ بلکه خود باید علیه آنها به هجوم فرهنگی دست زده و فرهنگ و سنت اسلامی را در جهان گسترش دهیم.

وی با تأکید بر این که باید ضعف‌های دشمنان را شناسایی کرده و از این راه به آنها ضربه بزنیم، تصریح کرد: در زمینه حجاب و عفاف نیز با وجود کارهای انجام شده به نظر می‌رسد این اقدامات کافی نبوده و باید تلاشی بیش از این در این خصوص انجام شود.

امام جمعه چوئبده آبادان گفت: در این راستا حوزه‌ علمیه آبادان باید بیش از اینها در این خصوص فعالیت کرده و روحانیت نیز در جامعه بیش از اینها تقویت شود؛ رویکرد برخی نهادها در این زمینه رویکردی معالجه کننده و کاربردی نبوده است.

حجت الاسلام محمدی‌پور افزود: علاوه براین گاهی مشاهده می‌شود برخی افراد اظهارنظرهای غیرکارشناسانه‌‌ای در این خصوص انجام می‌دهند؛ باید برای ترویج هرچه بهتر و بیشتر فر هنگ حجاب و عفاف به فرهنگ‌سازی اقدام و الزامات لازم را در این خصوص انجام داد.

وی با تأکید بر مشارکت همه دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف خواستار تشکیل کارگروهی از متخصصان در این خصوص در آبادان شد و افزود: اگر اتحادی در این زمینه وجود نداشته باشد جامعه به سمت اندیشه لیبرالی حرکت می‌کند که این همان هدف دشمن است./945/پ202/س
ارسال نظرات