۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۸۸۳۵۰
نماینده ولی فقیه در سپاه اردبیل:

ادعای ولایت‌مداری باید در میدان عمل ثابت شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه اردبیل گفت: آرمان و اندیشه امام خمینی(ره) در خط رهبر معظم انقلاب استمرار یافته است.
حجت الاسلام کاملي فر
حجت الاسلام حسن کاملی فر، مسؤول نمایندگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: به نظر می‌رسد در شرایط حساس کنونی، تبیین و ترویج پیام انقلاب اسلامی که همان ولایت است، بیش از هر زمان دیگری، مورد نیاز جامعه ایران اسلامی است.

وی افزود: امروز دشمنان ایران اسلامی به خوبی دریافته اند که رمز ماندگاری و قوام جمهوری اسلامی تفسیر پیام غدیر و ولایت در ممکلت است و در این میان متأسفانه برخی از عناوین ولایت‌مداری و خط امام و شهدا استفاده ابزاری می‌کنند تا به مطامع دنیوی و منافع سیاسی خود که مورد حمایت استکبار جهانی نیز هست، دست یازند.

حجت الاسلام کاملی‌فر تصریح کرد: خط، آرمان و اندیشه امام خمینی(ره) در خط مقام معظم رهبری استمرار یافته است و مدعیانی که امروز دم از آرمان و اندیشه امام راحل‌(ره) می زنند، بایستی بدون چون و چرا از ولی فقیه زمان تبعیت کنند، در غیر این صورت به خط امام وفادار نیستند.

وی با تأکید بر نقش و تأثیرگذاری رهبری و ولایت در کنترل بحران‌ها‌ گفت: رهبری در دیدگاه اسلام از جایگاه خاصی برخوردار است؛ از این رو با قطع نظر از دو مقطع نبوت و امامت، مسأله رهبری و ولایت در زمان غیبت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت الاسلام کاملی‌فر با بیان این‌که در شرایط کنونی باید توجه ویژه‌ای به مقوله مهم و الهام بخش ولایت‌پذیری صورت گیرد، گفت: البته در باب ولایت‌پذیری باید مصداق ولایت در این مقطع از زمان مد نظر باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل خاطر‌نشان کرد: متأسفانه عده‌ای در ولایت‌پذیری، ولایت ذهنی و اسطوره‌ای را مد نظر دارند، چنان‌که خلفای اموی و عباسی نیز در بحث از ولایت به ولایت اسطوره ای و خیالی اعتقاد داشتند.

وی ادامه داد: امروز ممکن است خیلی‌ها ادعای ولایت‌مداری داشته باشند؛ اما اصل این است که آنان از مصداق ولایت که رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تبعیت و پیروی کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه اردبیل یادآور شد: اگر کسی ادعا کند که خط امام و رهبری را باور دارد؛ اما از مصداق ولایت اطاعت نکند، در واقع به ولایت اسطوره‌ای و ذهنی معتقد است./935/پ202/س
ارسال نظرات