۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۸۸۳۷۹
مدیر حوزه علمیه حضرت زهرای مشهد:

رویکرد اصلی حج رسیدن انسان به مقام‌ خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد با بیان این‌که در حج، جلوه‌های دنیایی از بین می رود و تجسمی از صحرای قیامت است، گفت: هدف از حج رسیدن انسان به مقام بندگی و خودسازی است.
مكه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دوره آموزش تکمیلی بانوان معینه که از سوی سازمان حج و زیارت و به میزبانی مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) برگزار می شد، 29 مهرماه به کار خود پایان داد.

این کلاس های آموزشی از فروردین سال جاری پیرامون آموزش عملی مناسک حج، پاسخگویی به شبهات، دفن میت و سؤالات شرعی مرتبط با حج ویژه خواهران معینه کاروان های زیارتی حج تمتع برگزار شده است.

در مراسم اختتامیه این دوره، خانم مقدسی، مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حج جلوه‌ای از صحنه های قیامت است. در عرفات فقیر و غنی و تعینات شخصی وجود ندارد. جلوه های دنیایی از بین می رود و تجسمی از صحرای قیامت است و انسان ها در مقام معرفت الله قرار می گیرند.

این استاد حوزه ضمن توصیه هایی به خواهران معینه تصریح کرد: باید برای زائران تفهیم کرد که حج جای راحتی نیست. زائر باید روحیه ایثار داشته باشد و راحتی را برای دیگران بخواهد و قبل از عزیمت، حقوقی را که از مخلوق خدا بر گردن دارد، ادا کند.

وی در ادامه، هدف از حج را رسیدن انسان به مقام ربوبی و خودسازی دانست و افزود : کسی که مدعی رضایت خداوند است، ظواهر را درست می کند و دلش را به خدا متصل می کند بنابراین باید خودش را به گونه‌ای آماده کند که امید برگشت نداشته باشد این چنین حجی سبب خرسندی خداوند می‌کند.

خانم مقدسی در پایان خاطر‌نشان کرد: زائران باید ضمن رعایت نماز اول وقت و فرائض دینی، صبور و سپاسگزار باشد و قلبش جایگاه شفقت و رحمت نسبت به بندگان خدا باشد. از مستحبات سفر حج این است که سخاوتمند باشد و خودش را برای آسایش دیگران به زحمت بیاندازد./969/پ202/س
ارسال نظرات