۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۸۸۳۸۰
عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات خراسان:

آیین حج تمرین تداوم بندگی در مسیر زندگی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان در جمع بانوان معینه مشهد گفت: در حج، انسان زندگی روزمره خود را انجام داده و عبادتش با زندگی‌اش عجین می‌شود؛ از این رو حج تمرین تداوم بندگی در مسیر زندگی است.
مكه مكرمه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اختتامیه کلاس های آموزش تکمیلی بانوان معینه 29 مهر‌ماه در حوزه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام علی رضایی تهرانی، عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، فلسفه حج را تحقق الهی شدن و کمال انسان دانست و گفت: در حج، انسان زندگی روزمره خود را انجام می‌دهد با این تفاوت که همه کارهایش عابدانه است و عبادتش با زندگی‌اش عجین می‌شود؛ از این رو حج، تمرین تداوم بندگی در مسیر زندگی است.

وی با اشاره به آیه‌«‌و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون» تصریح کرد: انسان باید به گونه‌ای در زندگی برنامه‌ریزی کند که در سه بعد افکار، گفتار و اعمال برایش جز خدا مطرح نباشد. در این صورت است که تمام اعمالش خدایی شده و به کمال نزدیک می‌شود اگر حرکت زندگی عابدانه باشد، تجلی این آیه می‌شود که مهم‌ترین ره‌آورد سفر معنوی حج است.

حجت الاسلام رضایی تهرانی وحدت بخشی در جهان اسلام را از مهم‌ترین آثار حج برشمرد و خاطرنشان کرد‌: حج در مکان و زمان خاص برگزار می‌شود و این تمرکز زمانی و مکانی وحدت‌آفرین است، همه جهان اسلام از تمام نقاط در یک سرزمین جمع می‌شوند تا در کنار این وحدت بتوانند به یکپارچگی جهان اسلام تحقق بخشند./969/پ202/س

ارسال نظرات