۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۸۸۴۰۴
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز:

حوزه علمیه در خنثی سازی تز اسلام منهای روحانیت وظیفه سنگینی دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص نقشه دشمنان نظام برای ترویج تز اسلام منهای روحانیت و سیاست، گفت: وظیفه روحانیت در خنثی کردن این توطئه دشمنان بسیار سنگین است.
حجت الاسلام و المسلمين جلال جابريان
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز
مصلاي کوت عبدالله اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جلال جابریان، امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: رعایت تقوای الهی محدود به هیچ زمان و مکان خاصی نیست و در هر مکان و یا هر زمانی باید تقوای الهی را در پیش گیریم.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، به سفر رهبر معظم انقلاب یه شهر مقدس قم اشاره و خاطر نشان کرد: چشم همه کسانی که عاشق ایران و جمهوری اسلامی بودند با حضور رهبری در قم، روشن شد.

وی، در ادامه ابراز داشت: مردم شهر قم با استقبال گسترده از مقام معظم رهبری، برگ زرین دیگری در تاریخ ایران ثبت و مشت محکمی را بر دهان دشمنان داخلی و خارجی ایران اسلامی کوبیدند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در قم مبنی بر این که «آماج حملات دشمن بر روی حذف اسلامیت نظام و جدا سازی مردم از دین است»، اظهار داشت: از جمله اقدامات دشمن در این زمینه، هجمه بر روی افکار و عقاید جوانان است؛ از این رو مسؤولان، روحانیان و نخبگان فرهنگی باید با هوشیاری و آگاهی در برابر آماج حملات دشمنان ایستادگی کنند که مبادا جوانان این نظام و انقلاب از راه اسلام دور شوند.

وی با اشاره به برخی وظایف دولت در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بیان داشت: ایجاد زمینه مناسب جهت ترویج فرهنگ اسلامی و گسترش نهاد های فرهنگی از وظایف دولت است که موجب وفاداری بیشتر مردم به نظام و خنثی کردن توطئه های دشمن می شود.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، به برخی از اقدامات دشمنان در تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: بی اعتماد کردن مردم نسبت به مسؤولان، ایجاد یأس و نا امیدی در میان مردم، تفرقه بین قشر های جامعه و از بین بردن وحدت مردم از اقدامات دشمنان در تهاجم فرهنگی است که با آگاه سازی و حفظ وحدت بین مسؤولان نظام و انقلاب، توطئه های آنها خنثی می شود.

وی در ادامه سخنان خود به اول آبان ماه، سالروز شهادت آیت الله مصطفی خمینی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: آیت الله مصطفی خمینی از بزرگترین شخصیت های علمی در تاریخ ایران اسلامی است که امام خمینی(ره) او را مجاهد فی سبیل الله و امید اسلام خواندند.

حجت الاسلا جابریان با اشاره به روز آمار و برنامه ریزی، تصریح کرد: آمار و برنامه ریزی از مهمترین موضوعات یک کشور به شمار می آید و کشوری که نتواند مسایل آماری را به درستی انجام دهد، نمی تواند موضوعات پیچیده یک حکومت را حل کند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان، به روز جهانی سازمان ملل متحد اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه سازمان ملل متحد به جای این که مدافع کشور ها باشد، تنها از استکبار جهانی حمایت می کند و این مسأله برای کشور ها نا امید کننده است.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، سازمان ملل متحد را مطیع اوامر استکبار جهانی دانست، و اذعان داشت: حق وتو عاملی جهت در اختیار گرفتن سازمان ملل از سوی چند کشور است و سخنان احمدی نژاد نسبت به حق وتو این سازمان را به چالش کشید.

حجت الاسلام جابریان، در پایان سخنان خود به چهارم آبان ماه روز تصویب قانون کاپیتولاسیون از سوی رژیم شاهنشاهی است، اشاره و خاطر نشان کرد: تصویب قانون کاپیتولاسیون ملت ایران را برده و خادم آمریکا کرده بوده و به فرموده امام خمینی(ره) این قانون در تاریخ شاهنشاهی ایران ننگی بزرگ و فاجعه آمیز بود./945/پ202/الف
ارسال نظرات