۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۸۸۴۱۹
امام جمعه مشهد:

تلاش دشمن در‌ ایجاد فاصله بین مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب بی‌اثر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: دشمن درصدد ایجاد فاصله بین مراجع تقلید و رهبری است که سفر مقام معظم رهبری و استقبال مراجع، روحانیت و مردم قم، بار دیگر نقشه های دشمنان را خنثی کرد.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد تلاش دشمن در‌ ایجاد فاصله بین مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب بی‌اثر است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی، با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به قم اظهار داشت: استقبال باشکوه مردم از رهبر معظم انقلاب در قم توطئه‌های ناپاک دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را از بین برد و استکبار به این نتیجه رسید که در برابر مردم وفادار به انقلاب، انقلابی که متکی به مردم است نمی تواند ایستادگی کرده و ضربه بزند.

وی با بیان این‌که دشمن دریافته است تا زمانی که مردم از نظام و انقلاب حمایت کنند نمی‌تواند به اهداف خود برسد،‌ تصریح کرد: از این رو دشمن به دنبال این است که با جدا کردن نظام اسلامی از دین و یا جدا شدن مردم از دین، وابستگی مردم را از نظام کم کرده و حمایت آن ها را از نظام قطع کند.

آیت الله علم الهدی به تلاش دشمنان در ایجاد تفکیک بین رهبری و مرجعیت اشاره کرد و ادامه داد: دشمن درصدد ایجاد فاصله بین مراجع تقلید و رهبری است که سفر مقام معظم رهبری و استقبال مراجع، روحانیت و مردم قم، بار دیگر نقشه های دشمنان را خنثی کرد.

وی با بیان این‌که مراجع تقلید بر حسب رسالتی که دارند طبیعی است در برابر جریان نظام و انقلاب حساس باشند و اگر در جایی مشکلی را مشاهده کردند آن را بیان کنند، ابراز داشت: حوزه های علمیه و مراجع خاستگاه انقلاب و نظام اسلامی است و از آنجا که جریان انقلاب به اساس اسلام مرتبط است مراجع بر اساس وظیفه دینی خود اگر جایی ضعفی را مشاهده کنند آن را بیان می کنند.

امام جمعه مشهد افزود: دشمن به وسیله تبلیغات شیطانی و عناصر داخلی این تذکرات و اظهار نظر مراجع را به صورت مطالبات مرجعیت از رهبری و گلایه از نظام جلوه داده و خواستند بین آنها زاویه ایجاد کرده و مراجع را از رهبری دور کنند؛ اما سفر رهبری به قم و دیدار‌های مختلف ایشان با مراجع و روحانیت که در جهان انعکاس داده شد این شگرد دشمن را نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه دشمن در اقدامی دیگر روحانیت را به روحانیت حکومتی و غیر حکومتی تقسیم کرد، اذعان داشت: دشمن می ‌خواست نخبگان علمی و فقهی حوزه و مرجعیت را در حوزه روحانیت غیر حکومتی وارد کند و این گروه را جدا از نظام نشان دهد و به این ترتیب بین آن ها فاصله ایجاد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که متأسفانه برخی جریان‌ها و عوامل ضد ارزشی سیاسی داخلی هم در این موضوع با استکبار همکاری داشتند، خاطر نشان کرد: این نظام مولود انقلاب است، خاستگاه آن حوزه علمیه و مراجع قم است و روحانیت بستر این نظام و حکومت به شمار می رود.

وی با بیان این‌که امروز عظمت اسلام در دنیا وابسته این انقلاب است، ابراز داشت: نظام اسلامی جریان اجرایی اسلام در جهان است؛ اگر بنا شد در گوشه ای عمامه به سری درست کنند و این شخص در مقابل اسلام و انقلاب موضع گیرد از دیدگاه مردم متدین کشور، او روحانی نما است؛ مگر می شود روحانیت با این نظام و انقلاب فاصله داشته باشد.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: امروز هیبت، عظمت و عزت اسلام به این نظام است و این نظام موجب توسعه اسلام ناب در جهان شده است و هرکه خود را به این نظام وابسته نداند در اصل او، غیر وابسته به اساس دین است.

وی با بیان این‌که طبیعی است روحانیان نمی‌توانند در همه بخش‌های اجرایی نظام حضور داشته باشند، بیان داشت: در جایی که بخش تخصصی روحانیت است این قشر قوی و نیرومند ایستاده و جانانه از انقلاب و نظام دفاع کرده و می‌کند که نمونه بارز این امر را در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی شاهد هستیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه درصد شهدای روحانیت از درصد شهدای هر قشری بیشتر بوده است، گفت: هرجا که مسأله نیاز نظام به روحانیت است روحانیت مباشرت و حضور دارد.

وی با اشاره به آثار سفر رهبر معظم انقلاب به قم اظهار داشت: با حضور عظیم علما، اساتید و نخبگان حوزه در اجتماعی که در قم در محضر رهبری تشکیل شد و هیجان و شور و عشقی که از سوی آنها به رهبری مشاهده شد، شگردها و نقشه‌های دشمن نقش بر آب شد و این یکی از ده‌ها نتیجه سفر رهبر به قم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ایمان و اعتقاد شما مردان و زنان، نظام را تا امروز در برابر تهاجمات حفظ کرده و بعد از این هم دشمن نخواهد توانست با چنین مردمی و نیز تدابیر رهبری مقابله کرده و به اهداف خود برسد./934/پ201/س
ارسال نظرات