۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۸۸۴۸۳

پنجمین کنگره شعر عاشورایی در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری پنجمین کنگره شعر عاشورایی آذربایجان شرقی در تبریز خبر داد.
کنگره شعر عاشورايي تبريز
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حمید عظیمی گفت: این کنگره با موضوعات شعر و نثر ادبی و مقاله هشتم آذرماه برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: محورهای آثار فراخوان شده در زمینه شعر و نثر ادبی شامل عاشورا و ظلم ستیزی ، عاشورا و نماز ، عاشورا و دفاع مقدس ، مقتل و مدیحه ، سیدالشهدا، تجسم اخلاق قرآنی ، زوایای عرفانی عاشورا، نهضت عاشورا و مهدویت ، رویدادها و سیر تاریخی قیام و عاشورا و ولایت پذیری است.

وی افزود: مقالات نیز باید در زمینه ضرورت ساماندهی مراسم مذهبی ، عبرت های عاشورا، عاشورا و انتظار ، پیام های جهانی عاشورا، نقش بانوان در نهضت عاشورا ، بایدها و نبایدهای سوگواری، سوگواری و حقوق شهروندی، تأثیر متقابل نهضت حضرت امام خمینی‌(ره) و قیام عاشورا، نقش خواص در شکل گیری قیام عاشورا و سایر موضوعات مرتبط است.

حجت الاسلام عظیمی همچنین در خصوص شرایط ارسال آثار به دبیرخانه کنگره نیز گفت: آثار باید به صورت تایپی با ذکر مشخصات کامل صاحب اثر باشد و پیش از این نیز در جایی ارائه یا به چاپ نرسیده باشد.

وی اظهار داشت: این کنگره ویژه استان های آذربایجان شرقی و غربی ، اردبیل و زنجان است و علاقمندان می توانند تا 20 آبان 89 آثار خود را به نشانی تبریز ، میدان دانشسرا، اداره کل تبلیغات سلامی استان دبیرخانه کنگره شعر عاشورایی سال 89 ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 5258683-0411تماس گرفته یا به وب سایت www.tebyan-tabriz.irمراجعه کنند./935/د102/س
ارسال نظرات