۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۸۸۴۹۶
به همت مبلغان حوزه علمیه؛

چهار هزار دانش آموز دختر شهر ساری زیر پوشش طرح حجاب ریحانه النبی می روند

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی طرح حجاب ریحانه النبی در مازندران گفت: همزمان با سال تحصیلی جدید اجرای طرح حجاب ریحانه‌النبی امسال برای دومین سال متوالی در مدارس دخترانه ساری آغاز شد.
 حجاب
حجت الاسلام ابراهیم باقرزاده، دبیر اجرایی طرح حجاب ریحانه‌النبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گفت: همزمان با سال تحصیلی جدید اجرای طرح حجاب ریحانه‌النبی امسال به همت مبلغان خواهر و برادر حوزه علمیه قم و ساری، برای دومین سال متوالی در مدارس دخترانه ساری آغاز شد.

وی با بیان این که طرح حجاب ریحانه النبی سال گذشته در 12 مدرسه و برای دو هزار دانش آموز دختر مقطع ابتدایی شهر ساری اجرا شد، افزود: این طرح امسال در 25 مدرسه و برای چهار هزار دانش آموز دختر سوم تا پنجم ابتدایی ناحیه یک و دو ساری اجرا می‌شود. 

دبیر اجرایی طرح حجاب ریحانه النبی مازندران با اشاره به این که این طرح از سال 86 در مدارس ابتدایی کشور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در اجرای این از طلبه‌های خواهر فارغ‌التحصیل حوزه علمیه به عنوان مربی بهره گیری می شود.

حجت الاسلام باقرزاده ادامه داد: برای اجرای این طرح 90 میلیون تومان از محل اعتبار استانداری مازندران اختصاص یافته است.
 
وی همچنین از طرح خوش‌حجابی به عنوان دومین طرح تثبیت فرهنگ و حجاب در ادامه طرح ریحانه النبی در سطح شهرستان ساری خبر داد و افزود: این طرح با رویکرد تثبیت فرهنگ و حجاب و تشویق دختران محجبه از نیمه اول آذر آغاز می شود.

دبیر اجرایی طرح حجاب ریحانه‌النبی در مازندران اضافه کرد: جامعه هدف برای طرح خوش حجابی دو هزار نفر هستند که برای ایجاد این طرح به 60 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

حجت الاسلام باقرزاده بیان داشت: طرح حجاب ریحانه النبی در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش عفاف و حجاب در جامعه و تشویق نسل سوم انقلاب به حجاب و عفاف برای دومین سال متوالی این طرح در مدارس شهرستان ساری اجرا می‌شود.

وی گفت: دلیل اصلی بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه ما، تقلید و تهاجم فرهنگی است که باید با فرهنگ‌سازی و وارد شدن در فضای خانواده‌ها بستر مناسبی در جامعه حاکم شود تا ریشه تهاجم فرهنگی را خشکاند. 

دبیر اجرایی طرح حجاب ریحانه‌النبی در مازندران تصریح کرد: جهت فرهنگ سازی حجاب و بستر سازی مناسب در این زمینه بهترین محل آموزش و پرورش است./950/پ202/الف
ارسال نظرات