۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۸۸۵۰۰
دغدغه های رهبر معظم انقلاب در تبلیغ دینی (5)؛

حجت الاسلام واعظی: بخشی از دغدغه رهبری مربوط به دستگاه های تبلیغی است

خبرگزاری رسا ـ‌ یکی از مبلغان حوزه علمیه قم، بخشی از دغدغه های مقام معظم رهبری را مربوط به دستگاه های تبلیغی، سیستم تبلیغ، مبلغان و شیوه های تبلیغ دانست.
ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامي



حجت الاسلام واعظی از مبلغان حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: یکی از وظایف اصلی و ابتدایی مبلغان و حوزه های علمیه تبلیغ دین و ارشاد و راهنمایی مردم است.

وی در ادامه افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و قرار گرفتن حاکمیت دینی ـ اسلامی در رأس جامعه مسؤولیت حوزه های علمیه و مبلغان از گذشته سنگین تر شده است و همسو شدن حکومت و حوزه تأثیر به سزایی در پیشرفت و ترویج فرهنگ اسلامی در ایران و دنیا داشته است.

حجت الاسلام واعظی اظهار داشت: با نگاهی به وضعیت امروز جامعه ایران با ایران قبل از انقلاب شاهد رشد و تعالی فرهنگ دینی در جامعه هستیم و ایران امروز به ام القرای اسلام و چشم امید انسان های ستمدیده تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: البته این بدان معنی نیست که در این روند و مسیر هیچ ضعف و کاستی نیست بلکه باید روز به روز آنها را برطرف و اصلاح کنیم.

این مبلغ حوزه علمیه قم با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش تبلیغ دین تصریح کرد: بخشی از انتظارات ایشان مربوط به دستگاه ها و سیستم تبلیغی است که مسؤول ساماندهی و اجرای تبلیغ است.

وی خاطر نشان کرد: ایشان انتظار دارند این دستگاه ها با رصد و جمع آوری اطلاعات دقیق و کامل از جامعه و نیاز سنجی مخاطبان، نقاط ضعف و نیاز های جامعه، منطقه و نقاط مختلف تبلیغی را درک کرده و برای آن برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام واعظی یادآور شد: بخش دیگری از انتظارات رهبری مربوط به پرورش و جذب مبلغ برای رفع این نیاز ها است؛ در جوامع آکادمیک و در عرصه غیر دین این کار سالها است انجام شده و با توجه به نیاز جامعه هدف، رشته تحصیلی و آکادمیک آن طراحی شده و برای آن نیاز، متخصص پرورش داده می شود.

وی ادامه داد: اما این کار در حوزه علمیه به صورت فراگیر و موثر هنوز به صورت کامل انجام نگرفته است؛ ممکن است در مقیاسها و نمونه هایی به شگل ناقص انجام گرفته و خروجی هم داشته باشد اما کافی و موثر نبوده است.

این مبلغ حوزوی ابراز داشت: بخش دیگر انتظارات رهبری مربوط به مبلغان است؛ شیوه تبلیغ، شیوه بیان و معاشرت با مردم، شیوه ارائه مطالب و مستند بودن آن ها از نکاتی است که مبلغان باید به آن توجه کنند.

وی اضافه کرد: رفتار، معاشرت، سطح توقعات مبلغ باید متناسب با مقتضیات باشد: لازم است مبلغان با اقشار مختلف مردم معاشرت مناسب داشته و با توجه به نیاز هر قشر مطالب دینی مورد نیازشان را با بیان مناسب ارائه دهند./919/ت302/ع

ارسال نظرات