۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۸۸۵۱۱
حجت الاسلام والمسلمین علیدوست:

رهبر انقلاب صحنه را برای اظهار نظر اعضای جامعه مدرسین باز کردند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری تاکید کرد: حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار صحنه را برای اظهار نظر و بیان دیدگاه های اعضا باز کردند و خودشان تنها در فرصتی کوتاه به بیان دیدگا های خود پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمين عليدوست


حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار پیش از ظهر امروز (اول آبان ماه) اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در این جلسه قرار بر این بود که ابتدا آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین گزارشی از اقدامات و برنامه های این نهاد مهم حوزوی ارائه کند و سپس مقام معظم رهبری به ایراد سخن بپردازند.

وی گفت: حضرت آیت الله خامنه ای بعد از استماع گزارش آیت الله یزدی تاکید کردند که رسم بر این بوده که از سخنان و دیدگاه های دیگران نیز استفاده کنیم و در واقع ایشان میدان و صحنه را برای اظهار نظر شماری از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم باز کردند و برخی از اعضا نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند و زمان چندانی برای ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات ایشان با توجه به ضیق وقت باقی نمانده بود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این جلسه گفتند که من حرف های زیادی دارم در خصوص جامعه مدرسین که نیازمند زمان و فرصت مناسبی است و ایشان پیشنهاد دادند جلسه دیگری با اعضای جامعه مدرسین در مدت زمان باقی مانده سفر ایشان داشته باشند تا هم سایر اعضای جامعه مدرسین دیدگاه های خود را بیان کنند و هم مقام معظم رهبری به تبیین دیدگاه های خود بپردازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار ابراز داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار روی تبار جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرده و گفتند جامعه مدرسین نهادی دیرین و درخت کهنی است که امتحان خود را در زمان های مختلف به خوبی پس داده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست با اشاره به فرازهایی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار 29 مهرماه ماه با طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم تاکید کرد: بیانات ایشان در این دیدار مهم بسیار حساب شده و دقیق بود و محورهای بسیاری داشت.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به رابطه متقابل نظام با حوزه های علمیه تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اوضاع متفاوت بود، در حال حاضر نظام اسلامی برآیندی برخاسته و نشات گرفته از حوزه های علمیه است.

وی بیان داشت: در شرایط کنونی اگر حوزه بخواهد اصرار بر توجیه کارها داشته باشد، این با استقلال حوزه های علمیه مخالف است، روحانیت و حوزه های علمیه ضمن اینکه باید استقلال خود را کامل حفظ کنند، باید اعتماد مردم را نیز جلب نمایند و در بزنگاه ها اگر خلافی را دید تذکر دهند.

عضو جامعه مدرسین در پایان گذر از نقد افراد و پرداختن به نقد عملکرد ها را یک رسالت اصلی عنوان و تاکید کرد: یکی از کارهای مؤثر و مهم گذر از نقد افراد و پرداختن به نقد عملکردها است و اگر این مساله تبدیل به فرهنگ شود بسیار مؤثر و مهم خواهد بود. /924/ت302/ج

ارسال نظرات