۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۸۸۵۱۶
استاد دانشگاه امام صادق:

تربیت مبلغان زبان‌دان رسالت مهم حوزه‌‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه امام صادق(ع) تبلیغ دینی را مسأله‌ای حیات بخش دانست و تأکید کرد: تربیت مبلغ زبان‌دان رسالت‌ اصلی حوزه‌های علمیه است.
تربیت مبلغان زبان‌دان رسالت مهم حوزه‌‌های علمیه است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم تودیع معینه‌های حج تمتع مدرسه علمیه نرجس صبح امروز در مشهد برگزار شد.

خانم سخایی، استاد دانشگاه امام صادق(ع) در این مراسم، تبلیغ را مسأله‌ای حیات بخش دانست و خطاب به مبلغان و معینه های حج اظهار داشت: قدر این فرصت را بدانید چرا که خداوند توفیق ارزشمند احیاگری بندگانش را به شما داده است.

وی افزود: اگر می خواهید احیاگر واقعی باشید بایستی ابتدا خود را احیا کرده باشید و رمز موفقیت در این است که کار را از خود نبینید و فکر نکنید شما هستید که هدایت می‌کنید این مسأله‌ سبب می شود تأثیر کلامتان که به فضل الهی بوده از دست برود.

سخایی، انبیای الهی را نمونه‌های برتر تبلیغی برشمرد و تأکید کرد: مبلغان باید با الگوی تبشیر و انذار انبیا و اولیای الهی عمل کنند.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه مقام مبلغان و معینه های حج از حج گزاران بالاتر است، تصریح کرد: مبلغان باید مخاطب و نیازهای او را بشناسند و با راهکارهای مناسبی همچون رعایت زمان، پرهیز از اطاله کلام، ساده کردن مطالب عمیق و برقراری رابطه قلبی با مخاطب پاسخگوی او باشند.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه فلسفه و زبان در ستاد حج و زیارت خطاب به طلاب تأکید کرد: به فرموده حضرت علی(ع) با آموختن هر زبانی، دنیای جدیدی برای نشر پیام حق به روی شما باز می شود؛ از این رو تربیت مبلغ زبان دان از رسالت های حوزه های علمیه محسوب می شود./930/پ202/س
ارسال نظرات