۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۸۸۵۲۱

فراخوان مقاله نخستین یادواره بانو طاهایی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ فراخوان مقاله نخستین یادواره بانو طاهایی از سوی مدرسه علمیه نرجس مشهد اعلام شد.
فاطمه خاموشي(بانو طاهايي)
تهرانیان، معاون پژوهشی مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت استاد طاهایی فراخوان مقاله ای با محوریت مسائل زنان از سوی شورای سیاستگذاری طرح یادواره استاد طاهایی اعلام شده است.

وی، شناخت الگوهای زن مسلمان در عصر حاضر و بازشناسی توانمندی های زنان مسلمان را از اهداف این فراخوان عنوان کرد و افزود: شناسایی و تحلیل جایگاه و منزلت زن به ویژه در چند سده اخیر اهمیت بسیاری دارد چراکه در اثر تحولات فکری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، زنان در پی نقش موثرتر و آشکارتری در جامعه بوده و به این منظور حقوق سیاسی و اجتماعی متعددی را مطالبه کرده اند که گاه به صورت حرکت های فکری، سیاسی و اجتماعی گسترده و گاه با ابعاد جهانی ظاهر شده است.

این استاد حوزه ادامه داد: مدل های فمینیستی و لیبرالیستی آهسته و گاه پرشتاب الگوی بسیاری از فعالیت های اجتماعی و فرهنگی زنان شده غافل از اینکه اسلام ناب محمدی(ص) خود بهترین الگوهای حقوق و نقش آفرین زن مسلمان را به تصویر می کشد.

معاون پژوهشی مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد تصریح کرد: این فراخوان مقاله با محوریت زن و سیاسیت، نقش زنان در رشد و توسعه اسلام، فعالیت های فرهنگی و پژوهشی زنان، زن و مدیریت، استاد طاهایی و مدیریت، زن و فرهنگ مهدوی، استاد طاهایی ،تربیت و مناصب اجتماعی برگزار می شود.

وی با بیان این‌که علاقه‌مندان جهت اطلاع از ریز موضوعات می توانند به پایگاه اینترنتی www.tahaie.ir مراجعه کنند اظهار داشت: مقالات می بایست به سبک علمی – پژوهشی و برای اولین بار ارائه شده باشد. همچنین ارسال لوح فشرده آثار ضروری است.

تهرانیان با اشاره به این‌که چکیده مقالات باید تا دهم آبان‌ماه به دبیرخانه ارسال شود، یادآور شد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا دهم آذرماه به نشانی مشهد، انتهای خیابان دانش غربی، مدرسه علمیه نرجس(س) ارسال کنند.

معاون پژوهشی مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد با بیان این که مقالات برتر در مجموعه مقالات همایش به چاپ خواهد رسید، خاطرنشان کرد: نخستین یادواره استاد طاهایی 28 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

گفتنی است، استاد فاطمه سیدخاموشی، مدیر فقید مدرسه علمیه نرجس مشهد و از بنیانگذاران مدارس علمیه خواهران در داخل و خارج کشور پس از سال‌ها مجاهدت علمی و اجتماعی سیزدهم بهمن‌ماه سال گذشته در اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت./930/پ302/س
ارسال نظرات