۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۸۸۵۲۸
آیت الله مجتهد شبستری:

حوزویان بیانات مقام معظم رهبری را نصب العین قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز، استقبال طلاب و روحانیان و حوزویان از مقام معظم رهبری را بسیار باشکوه و حماسی توصیف کرد و با اشاره به بیانات مهم و راهبردی ایشان در دیدار با طلاب و روحانیان، از بزرگان، مدیران و عموم حوزویان خواست بیانات رهبر انقلاب را نصب العین خود قرار دهند.
آيت الله شبستري
آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه تبریز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم، این سفر را مایه خیر و برکت برای حوزه های علمیه و این استان دانست واستقبال حوزویان، طلاب، علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم قم از مقام معظم رهبری را بی سابقه و حماسی توصیف کرد.

این استاد حوزه علمیه تبریز تصریح کرد: فرمایشات ایشان در جمع پرشور اقشار مختلف مردم قم در میدان آستانه بسیار حکیمانه و مدبرانه بود و ایشان به خوبی نقشه های دشمنان و وظایف مسؤولان و مردم را تبیین کردند و تز اسلام منهای روحانیت و سیاست را یکی از نقشه های جدی دشمنان عنوان کردند.

وی با بیان اینکه بیانات و راهکارهای مقام معظم رهبری در دیدار پرشور طلاب و روحانیان نیز بسیار دقیق و جامع بود ادامه داد: بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این دیدار منشوری برای حوزه های علمیه بود.

آیت الله مجتهد شبستری، با تاکید بر اینکه بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با حوزویان باید نصب العین بزرگان، مدیران و عموم حوزویان باشد تصریح کرد: امیدواریم زمینه های اجرایی شدن بیانات مقام معظم رهبری در حوزه های علمیه فراهم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به دیگر بیانات مقام معظم در دیدار با طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم تصریح کرد: ایشان خواستار اهتمام و توجه جدی حوزه های علمیه به رشته فلسفه و تفسیر شدند و این مساله با توجه به شبهات اعتقادی و کلامی دشمنان، ضرورت توجه جدی حوزه به این دو رشته را دو چندان می کند.

وی اظهار داشت: برخی ها چندان به درس تفسیر و فلسفه خوشبین نیستند و معتقدند در حوزه باید تنها به فقه و اصول و مقدمات آن پرداخته شود در حالی که باید توجه داشت عظمت فقه ما را از توجه به این دو رشته غافل نکند.

آیت الله مجتهد شبستری بیان داشت: مقام معظم رهبری همچنین با تاکید بر ضرورت استقلال حوزه های علمیه، کمک نظام و دولت در امور غیر معیشتی را خالی از اشکال دانستند و تاکید کردند نظام بدون دخالت در تامین زیرساخت ها باید به حوزه های علمیه کمک کند.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار راجع به تحول در حوزه های علمیه نیز بیاناتی دقیق و شیوا را مطرح کردند و گفتند منظور از تحول، تحول مدیریت و هدایت شده با نظرخواهی از بزرگان حوزه است، نه تحول با شیوه های غیر اصولی و غیر متعارف.

استاد حوزه علمیه تبریز بیان داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار از مراجع تقلید تجلیل و تکریم کرده و آنها را قله های علمی حوزه معرفی کرده و از طلاب خواستند همواره به جایگاه و منزلت این بزرگان توجه کنند و گفتند باید از افراط و تفریط خودداری کنند و به گونه ای عمل نکنند که کسی بتواند به آنها تهمت افراطی گری بزند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: ایشان همچنین طلاب را امیدهای آینده نظام، کشور و حوزه دانستند و با تاکید بر ضرورت حفظ روحیه انقلابی، انزوا و بی تحرکی حوزه علمیه قم را باعث حذف تدریجی آن دانستند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات