۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۸۸۵۳۰
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی:

اهتمام بیشتر به رشته فلسفه یکی از رسالت های حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت اهتمام جدی حوزه به رشته فلسفه، توجه حوزه های علمیه به این رشته علمی را ضروری دانست.
1/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ملاقات و دیدار طلاب و روحانیان با مقام معظم رهبری در روز 29 مهرماه، استقبال طلاب و روحانیان را از این دیدار بسیار باشکوه و پرشور توصیف کرد.

وی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و روحانیان را منشوری برای حوزه های علمیه عنوان کرد و ابراز داشت: مقام معظم رهبری در سرفصل های مختلف، بیانات بسیار کلیدی و مهمی را ایراد و وظایف متقابل نظام و حوزه های علمیه را به خوبی ترسیم کردند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت مساله استقلال حوزه های علمیه و رابطه حوزه با نظام اظهار داشت: انقلاب اسلامی مولود و فرزند حوزه های علمیه است و روحانیت سهمی بسیار مهم و حیاتی را در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشته و دارند، از این رو حوزه باید نیازهای محتوایی نظام را تامین کند و نظام هم باید تا آنجا که می تواند در خدمت حوزه های علمیه باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اهتمام جدی حوزه به رشته فلسفه و تفسیر را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: امروز بسیاری از مسائل و مباحث در قالب های فلسفی ارائه می شود و اگر حوزه که پایگاه اصلی مباحث دینی و اسلامی است در این حوزه ورود پیدا نکند و فلسفه منطقی و اسلامی ارائه نکنند، ممکن است دیگران مسائل انحرافی را در قالب مطالب فلسفی به جامعه ارائه کنند که این مساله آفات و خطرات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

وی پرداختن و اهتمام بیشتر به رشته فلسفه را یکی از رسالت های حوزه های علمیه دانست و ابراز داشت: جایگاه اصلی فلسفه پاسخ به شبهات است و این مساله نیز منافاتی با سایر رشته ها ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه، با اشاره به دیدار اعضای این نهاد مهم حوزوی با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار توجه خاصی به جایگاه این نهاد مهم داشتند و موقعیت جامعه مدرسین را قبل و بعد از انقلاب اسلامی در حراست از ولایت فقیه و نظام اسلامی برجسته خواندند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم باید این ابعاد شخصیتی را همچنان حفظ و پاسداری کند و مرجعیت خود را با ارتباط بیشتر حفظ و حراست نماید.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در این دیدار شماری از اعضای جامعه مدرسین نیز به تبیین دیدگاه های خود در خصوص مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پرداختند و با اشاره به وجود مشکلاتی در برنامه های صدا و سیما، خواستار رعایت بیشتر مسائل ارزشی در رسانه ملی شدند.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز تامین محتوا و خوراک مورد نیاز رسانه ملی را عمدتا متوجه حوزه های علمیه دانستند و تاکید داشتند که حوزه باید نیازهای محتوایی لازم را برای رسانه ملی فراهم کند و افراد نخبه و فرهیخته ای را برای این امر تربیت نماید. /924/ت302/ج
ارسال نظرات