۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۸۸۵۳۷
امام جمعه آبادان:

روحانیت جدا از سیاست، مطلوب قلبی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان روحانیت جدای از ‌بصیرت را مراد و مطلوب دشمنان دانست و گفت: شعار روحانیت منهای سیاست در حقیقت تخریب چهره این قشر فرهیخته است.
حجت الاسلام محمدي اصفهاني، امام جمعه آبادان
حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، تلاش دشمنان جهت جداسازی روحانیت از اسلام و سیاست را یادآور شد و اظهار داشت: مستکبران و زورگویان با اسلامی که تنها در حوزه فردی عمل کند، تنش و منافاتی ندارند؛ از این رو در تلاش برای ایجاد فاصله میان روحانیت از اسلام و سیاست هستند.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی، با تأکید بر این که دشمنان همه توان و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا روحانیت را از سیاست جدا کنند، تصریح کرد: دشمنان در حقیقت با روحانیت بی‌بصیرت موافق و همراه هستند؛ از این رو اسلام منهای روحانیت به معنای تخریب چهره این قشر فرهیخته و آگاه در آحاد جامعه است.

استاد حوزه‌های علمیه آبادان با بیان این که اسلام همواره در برابر هر‌گونه خطا و تعدی‌گری مستکبران مقابله می‌کند، خاطر‌نشان کرد: هرگاه اسلام شاهد تعدی‌گری قدرت‌های جهانی بوده، افزون بر اعلام انزجار و برائت، به مقابله با آنان پرداخته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان، ایجاد موج اسلام خواهی و گرایش به فضایل اخلاقی و خوبی‌ها در امت اسلامی را از دلایل مخالفت استکبار جهانی با اسلام دانست و بیان داشت: هرگاه اسلام به حوزه سیاست ورود کرده، افزون بر شکل‌گیری موجی از اسلام‌گرایی، منافع دشمنان به خطر افتاده است؛ از این رو دشمنان همواره تلاش می‌کنند تا دین و اسلام را به شکل نهاد مقدس فردی بدون دارا بودن هیچ گونه نشانه‌ای در اجتماع و جوامع بین‌المللی، نگه دارند.

امام جمعه آبادان با بیان این که دشمنان از هیچ‌گونه اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای تضعیف و سرکوب‌کردن اسلام دریغ نمی‌کنند به اقدامات نرم‌افزاری آنان اشاره کرد و گفت: مستکبران هرگاه احساس کردند که اسلام در حال گسترش است، با تروریست برشمردن مسلمانان، ضد بشر معرفی کردن آنها و تحریک افکار عمومی جهان به مقابله با آن پرداختند.

وی در پایان به نقش روحانیت در برابر اقدامات سوء دشمن پرداخت و ابراز داشت: روحانیت باید با آگاهی بخشی مبانی شریعت اسلام به مردم از اجرایی‌شدن توطئه‌های دشمنان جلوگیری کند/945/پ202/س
ارسال نظرات